منیزیم سولفات 1 کیلوئی

سولفات منیزیم یک ترکیب شیمیایی است ، نمکی با فرمول MgSO4 ، متشکل از کاتیونهای منیزیم Mg2 +

  (19/20٪ جرم) و آنیونهای سولفات SO2−

4- این ماده جامد بلوری سفید ، محلول در آب است اما در اتانول نیست.

اصلی ترین کاربرد سولفات منیزیم در کشاورزی برای اصلاح خاک های کمبود منیزیم (یک ماده مغذی اساسی گیاه) است. منوهیدرات برای این استفاده مورد علاقه است. در اواسط دهه 1970 ، تولید آن 2.3 میلیون تن در سال بود. فرم بدون آب و چندین هیدرات در طبیعت به عنوان مواد معدنی رخ می دهد و نمک جزء قابل توجهی از آب برخی چشمه ها است.

در طبیعت

سولفاتهای منیزیم مواد معدنی رایج در محیط های زمین شناسی هستند. وقوع آنها بیشتر با فرآیندهای supergene در ارتباط است. برخی از آنها همچنین ترکیبات مهم سپرده های نمکی پتاسیم منیزیم تبخیری (K-Mg) هستند.

نقاط روشن مشاهده شده توسط فضاپیمای سحر در دهانه اوکراتور در سیاره کوتوله سرس با نور منعکس شده از هگزاهیدرات سولفات منیزیم سازگار است.

تقریباً تمام اشکال معدنی شناخته شده MgSO4 هیدرات ها هستند. اپسومیت آنالوگ طبیعی "نمک اپسوم" است. Meridianiite ، MgSO4 · 11H2O ، در سطح دریاچه های یخ زده مشاهده شده است و تصور می شود در مریخ نیز رخ می دهد. هگزایدریت هیدرات پایین (6) بعدی است. سه هیدرات پایین دیگر - پنتاهیدریت ، استارکایت و به ویژه ساندریت نادر هستند. Kieserite یک مونوهیدرات است و در بین کانسارهای تبخیری رایج است. سولفات منیزیم بی آب از برخی زباله های زغال سنگ سوخته گزارش شده است.

آماده سازی

سولفات منیزیم معمولاً مستقیماً از بسترهای خشک دریاچه و سایر منابع طبیعی حاصل می شود. همچنین می توان با واکنش منیزیت (کربنات منیزیم ، MgCO) تهیه کرد

3) یا منیزیم (اکسید ، MgO) با اسید سولفوریک.

روش دیگر ممکن برای تصفیه فاضلاب های دریایی یا حاوی منیزیم به منظور رسوب دادن هیدروکسید منیزیم و واکنش رسوب با اسید سولفوریک است.

پزشکی

مقاله اصلی: سولفات منیزیم (استفاده پزشکی)

سولفات منیزیم هم در خارج از کشور (به عنوان نمک Epsom) و هم در داخل استفاده می شود.

اصلی ترین کاربرد خارجی ، فرمولاسیون به عنوان نمک حمام است ، به خصوص برای حمام های پا برای تسکین کف پا. ادعا شده است که چنین حمام هایی باعث بهبود و تسکین در بهبود درد عضلانی ، درد یا آسیب دیدگی می شوند. با این حال ، این ادعاها از نظر علمی تأیید نشده اند. فواید اصلی نمک از مواد آرایشی است: از چین و چروک موقت پوست ناشی از غوطه وری طولانی مدت در آب دشت جلوگیری می کند. همچنین این ماده معمول محلول مورد استفاده در مخازن ایزولاسیون است.

در انگلیس ، ادعا می شود دارویی حاوی سولفات منیزیم و فنل به نام "خمیر رسم" برای جوش های کوچک یا عفونت های موضعی ، و از بین بردن شکافها مفید است.

از نظر داخلی ، سولفات منیزیم از طریق راه های دهان ، تنفس یا داخل وریدی قابل استفاده است. موارد مصرف داخلی شامل: درمان جایگزینی برای کمبود منیزیم ،  درمان آریتمی حاد و شدید ،  به عنوان یک برونکودیلاتیلاتور در درمان آسم ، و جلوگیری از اکلامپسی است.

کشاورزی

در کشاورزی از سولفات منیزیم برای افزایش مقدار منیزیم یا گوگرد در خاک استفاده می شود. این گیاه بیشتر در گیاهان گلدان یا گیاهان گرسنه منیزیم مانند سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، هویج ، فلفل ، لیمو و گل سرخ استفاده می شود. مزیت سولفات منیزیم نسبت به سایر اصطلاحات اصلاح شده خاک منیزیم (مانند آهک دولومیتی) حلالیت بالای آن است که همچنین امکان تغذیه شاخ و برگ را نیز فراهم می کند. محلول سولفات منیزیم نیز در مقایسه با نمک های قلیایی منیزیم همانطور که در سنگ آهک یافت می شود تقریباً pH خنثی است. بنابراین ، استفاده از سولفات منیزیم به عنوان منبع منیزیم برای خاک ، pH خاک را به میزان قابل توجهی تغییر نمی دهد.

آماده سازی غذا

سولفات منیزیم به عنوان نمکی در تولید آبجو استفاده می شود. همچنین ممکن است به عنوان منعقد کننده در ساخت توفو مورد استفاده قرار گیرد.

علم شیمی

سولفات منیزیم بی آب به دلیل وابستگی آن به آب و سازگاری با اکثر ترکیبات آلی به عنوان ماده خشک کننده در ترکیبات آلی مورد استفاده قرار می گیرد. در حین کار ، یک فاز آلی با سولفات منیزیم بی آب درمان می شود. سپس جامد هیدراته با فیلتراسیون ، گسیختگی یا تقطیر برداشته می شود (اگر نقطه جوش به اندازه کافی کم باشد). سایر نمکهای سولفات معدنی مانند سولفات سدیم و سولفات کلسیم ممکن است به همین روش استفاده شوند.

ساخت و ساز

سولفات منیزیم برای تهیه سیمان های خاص با واکنش بین اکسید منیزیم و محلول سولفات منیزیم ، که از قابلیت اتصال مناسب و مقاومت بیشتری نسبت به سیمان پرتلند استفاده می شود ، استفاده می شود. این سیمان عمدتاً در تولید پانل های عایق سبک به تصویب رسیده است. ضعف در مقاومت در برابر آب استفاده از آن را محدود می کند.

سولفات منیزیم (یا سدیم) همچنین برای آزمایش سنگدانه ها مطابق با استاندارد ASTM C88 در شرایطی که هیچگونه سابقه سرویس از مواد در معرض شرایط آب و هوایی واقعی وجود ندارد ، نیز برای آزمایش سنگدانه ها استفاده می شود. این آزمایش با غوطه وری مکرر در محلول های اشباع و به دنبال آن خشک کردن اجاق به منظور کم آبی نمک رسوب شده در فضاهای منافذ قابل نفوذ انجام می شود. نیروی گسترده داخلی ، حاصل از هیدراته شدن نمک پس از غوطه وری دوباره ، آب را در انجماد شبیه سازی می کند.

آکواریا

سدیم سولفات منیزیم همچنین برای حفظ غلظت منیزیم در آکواریوم های دریایی که حاوی مقادیر زیادی مرجان سنگی است ، استفاده می شود ، زیرا در روند کلسیفیکاسیون آنها به آرامی تخلیه می شود. در آکواریوم دریایی با کمبود منیزیم ، کنترل غلظت کلسیم و قلیایی بسیار دشوار است زیرا منیزیم کافی برای تثبیت این یون ها در آب نمکی و جلوگیری از رسوب خود به خودی آنها در کربنات کلسیم وجود ندارد.

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ