6 سوالی که قبل از خرید هود باید انجام داد
وقتی قرار باشد آزمایشگاهی راه اندازی شود، یکی از ابتدایی ترین نیاز های آن داشتن یک هود آزمایشگاهی مناسب است. اما برای انتخاب یک هود آزمایشگاهی مناسب ، پیش از همه باید به چه نکاتی توجه کنیم. اول از همه اینکه چه انتظاری از هود داریم ؟

کلا هودها به دوبخش عمده تقصیم میشوند که در ایران اصطلاحا هود میکروبیولوژی و هود شیمیایی خوانده میشود. در باره هود میکروبیولوژی و مشخصات آن یک توضیح خوبی پیدا کردم از دانشکده علوم پزشکی مشهد که شما هم میتوانید در اینجا بخوانید.

مطالبی که امروز با شما به اشتراک میگدارم ملاحضات عمومی است که باید برای انتخاب هود آزمایشگاهی به آنها توجه کرد.

1- آیا اتاقی که قرار است آزمایشگاه شما در آن قرار بگیرد قبلا کانال کشی شده است؟ و یا جایی برای اتصال دودکش پیش بینی شده است؟ هود های بدون دودکش کارآیی متوسطی برای کارهای معمول آزمایشگاهی دارند و در شرایطی که سطح آلودگی کار شما خیلی بالا نباشد ، استفاده از هود بدون دودکش میتواند انتخاب مناسبی باشد.
2- دقت کنید که هود شما از چه موادی ساخته شده و چگونه ساخته شده است، و این عوامل چگونه میتواند در دوام آن تاثیر داشته باشد؟ آیا مواد شیمیایی خاصی که قرار است زیر هود استفاده کنید میتواند اثر مخرب بر روی هود داشته باشد؟ آیا قرار است هود شما در معرض مواد خورنده قوی قرار بگیرد؟
3- هودی که قرار است بخرید چه استاندارد ها و تاییدیه هایی دارد؟ به این قضیه حتما دقت کنید و اجازه ندهید فروشنده از زیر بار نشان دادن تاییدیه ها به شما در برود.
4- آیا امکانش وجود دارد که قبل از خرید از فروشنده بخواهید دستگاه را برایتان امتحان کند؟ این هم به عنوان مشتری حق شماست و اگر فروشنده ای به دلایل مختلف خواست از زیرش در برود، به او اعتماد نکنید.
5- نصب هود در آزمایشگاه معمولا در تعهد فروشنده است. اما در صورتی که احتمال میدهید در آینده بخواهید جای آنرا عوض کنید باید بدانید که نصب دستگاه چقدر سخت است؟ و آیا به تنهایی از عهده آن بر می آیید؟ چرخدار بودن هود میتواند کمک بزرگی باشد.
6- به غیر از هزینه خرید خود دستگاه، هزینه های دیگری هم از قبیل نصب و راه اندازی هود، تعویض فیلتر، سرویس و ... وجود دارد. حتما قبل از خرید همه آنها را برآورد کنید
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

الکترود WTW™ SenTix™ 62 pH
۱۷,۲۵۶,۰۴۱تومان
الکترود WTW™ SenTix™ 60 pH
۱۶,۵۳۷,۰۴۱تومان

ابزار وبلاگ