رئومتر مدل DVNext ساخت شرکت بروکفیلد آمریکا
رئومتر DVNext یکی از مدل‌های جدید و پیشرفته‌ی بروکفیلد است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد و به شما امکان اندازه‌گیری ویسکوزیته و تنش تسلیم را با تکرارپذیری و قابلیت اطمینان بالا می‌دهد. این دستگاه به صورت مستقل عمل می‌کند و استفاده آسانی دارد.

بعضی از ویژگی‌های رئومتر DVNext عبارتند از:

1. تسطیح دیجیتال: این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا اندازه‌گیری دقیق‌تری از زمان جریان را داشته باشید.

2. جادوگر راه‌اندازی: این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دستگاه را به سرعت و با کمترین تنظیمات ممکن راه‌اندازی کنید.

3. عملکرد ژل تایمر: با این ویژگی می‌توانید ویسکوزیته ژل‌ها را اندازه‌گیری کنید.

4. اتصال اتصال مغناطیسی اختیاری (جایگزین قفل EZ): با این ویژگی می‌توانید سریعاً فنر را جایگزین کنید.

5. اسکنر بارکد اختیاری: با استفاده از اسکنر بارکد، می‌توانید به سرعت و آسانی اطلاعات را در دستگاه وارد کنید.

6. کالیبراسیون 17025 (اختیاری): با این ویژگی، دستگاه قابلیت کالیبراسیون با استانداردهای مشخص را دارا می‌باشد.

همچنین، رئومتر DVNext در دو نسخه استاندارد و نسخه 21 CFR قسمت 11 سازگار در دسترس است، که به شما امکان استفاده در برنامه‌ها و صنایع مختلف را می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های نسخه سازگار عبار تشخیص لوازم جانبی با تشخیص بارکد، اتصال کوپلینگ مغناطیسی (جایگزین قفل EZ)، مطابقت با استانداردهای 21 CFR قسمت 11 و GAMP، اتصال اترنت، قابلیت اتصال به سیستم LIMS و چاپ به PDF غیرقابل ویرایش.

هر کدام از رئومترها و ویسکومترهای آزمایشگاهی بروکفیلد دارای یک فنر داخلی هستند که برای اندازه‌گیری ویسکوزیته ماده استفاده می‌شود. فنرها می‌توانند مقادیر ویسکوزیته متفاوتی را اندازه‌گیری کنند. در اینجا توضیح مختصری در مورد محدوده فنرها و نمونه‌های معمولی که با هر فنر اندازه‌گیری می‌شوند آمده است:

- LV: برای مواد با ویسکوزیته کمتر و نمونه‌هایی مانند جوهر، روغن و حلال‌ها استفاده می‌شود.
- RV: برای مواد با ویسکوزیته متوسط و نمونه‌هایی مانند کرم، غذا و رنگ استفاده می‌شود.
- HA: برای مواد با ویسکوزیته بالاتر و نمونه‌هایی مانند ژل، شکلات و اپوکسی استفاده می‌شود.
- HB: برای مواد با ویسکوزیته بالاتر و نمونه‌هایی مانند آسفالت، ترکیبات درزبندی و ملاس استفاده می‌شود.

همچنین، فنرهای ویژه اضافی نیز در صورت درخواست در دسترس هستند.

برای انتخاب مناسب‌ترین مدل رئومتر و بررسی محدوده فنرها و نیازهای شما، بهتر است با شرکت Brookfield AMETEK یا یکی از نمایندگان رسمی آنها تماس بگیرید. آنها می‌توانند شما را در ان انتخاب بهترین رئومتر برای نیازهای خاصتان راهنمایی کنند و اطلاعات دقیق‌تری در مورد محدوده فنرها و انتخاب مدل مناسب ارائه دهند.

در مورد ویسکوزیته و نحوه استفاده از رئومتر بروکفیلد برای فهم بهتر ویسکوزیته و روابط رئولوژیکی، می‌توانید به بخش آموزش شرکت مراجعه کنید. آنجا می‌توانید با اصطلاحات ناآشنا آشنا شده و درک بهتری از ویسکوزیته پیدا کنید. همچنین، در مورد نیازها و فرآیندهای تولید خود که چگونه رئومتر بروکفیلد می‌تواند به شما کمک کند، می‌توانید از شرکت Brookfield AMETEK یا نمایندگان مجاز آنها دریافت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

با مشاوره و همکاری با تیم فروش Brookfield AMETEK یا نمایندگان مجاز آنها، می‌توانید رئومتر مناسبی را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید و در فهم بهتر ویسکوزیته و استفاده بهینه از رئومتر بهره‌برداری کنید.
رئومتر یا رئومتر ماده (Rheometer) یک دستگاه آزمایشگاهی است که برای اندازه‌گیری و بررسی ویژگی‌های رئولوژیکی مواد استفاده می‌شود. رئولوژی به مطالعه رفتار جریان و مشخصه‌های رئوستیک مواد در حالت‌های مختلف تحت تأثیر نیروها و شرایط مختلف اشاره دارد. رئومترها برای تحلیل و اندازه‌گیری خواص مانند ویسکوزیته، تنش برشی، تنش تسلیم و سایر پارامترهای مهم رئولوژیکی مواد مانند رفتار الاستیک و پلاستیکی استفاده می‌شوند.

رئومترها معمولاً در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز، پلیمر و مواد شیمیایی، کاغذ و مقوا، آرایشی و بهداشتی و صنایع دیگر استفاده می‌شوند. با استفاده از رئومترها، می‌توان خواص رئولوژیکی مواد را در انواع شرایط از جمله دما، فشار و سرعت تغییرات بررسی کرد و اطلاعاتی ارزشمند درباره عملکرد و کاربردهای مواد در فرآیندهای صنعتی به دست آورد.

رئومترها به صورت معمول دارای الگوهای اصلی شامل دیسک و استوانه هستند. با استفاده از قابلیت‌های مختلف رئومتر می‌توان ویژگی‌های رئولوژیکی مواد را در حالت‌های گوناگون مورد بررسی قرار داد. نتایج حاصل از رئومترها می‌تواند به بهبود فرآیندها، کنترل کیفیت مواد و تحقیقات علمی در حوزه رئولوژی کمک کن
کالیبراسیون رئومترها اهمیت بسیاری در اطمینان‌بخشی از صحت و دقت نتایج اندازه‌گیری آن‌ها دارد. در ادامه روش‌های عمومی برای کالیبراسیون رئومترها را بررسی خواهیم کرد:

1. کالیبراسیون ماژول ها و سنسورها: رئومترها معمولاً دارای ماژول ها و سنسورهای مختلفی برای اندازه‌گیری ویژگی‌های رئولوژیکی مواد هستند. ابتدا باید این ماژول ها و سنسورها کالیبره شوند. برای این منظور، از استانداردهای کالیبراسیون مشخصی استفاده می‌شود که به طور عمومی شامل مواد مرجع با خواص رئولوژیکی معروف و دقیق هستند. با اندازه‌گیری خواص رئولوژیکی این مواد مرجع و مقایسه نتایج با مقادیر استاندارد، می‌توان ماژول ها و سنسورها را کالیبره کرد.

2. کالیبراسیون قابلیت حرکت: برخی از رئومترها قابلیت تنظیم حرکت را دارند. برای کالیبره کردن این قابلیت، از استانداردهایی با حرکت مشخص استفاده می‌شود. با مقایسه حرکت دستگاه با حرکت استاندارد و تنظیمات مناسب، قابلیت حرکت رئومتر کالیبره می‌شود.

3. کالیبراسیون زمان: برخی رئومترها دارای قابلیت کنترل زمان هستند. برای کالیبره کردن این قابلیت، می‌توان از منابع زمان معتبر و دقیق استفاده کرد. با مقایسه زمان نمونه گیری و زمان استاندارد، قابلیت کنترل زمان رئومتر کالیبره می‌شود

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

الکترود WTW™ SenTix™ 62 pH
۱۷,۲۵۶,۰۴۱تومان
الکترود WTW™ SenTix™ 60 pH
۱۶,۵۳۷,۰۴۱تومان

ابزار وبلاگ