گلایسین 100 گرمی کد 104201 کمپانی مرک آلمان

اعتبار قیمت تاریخ 1401.5.27

گلایسین یا گلیسین (به انگلیسی: Glycine) با نماد Gly یا G ، ساده‌ترین اسید آمینه پایدار در تمام یاخته‌های زنده و در بین آمینو اسیدهاست. این اسید آمینه سبک‌ترین و تنها اسید آمینه‌ی غیر کایرال است. کدهای ژنتیکی این اسید آمینه عبارتند از: GGU, GGC, GGA و GGG. گلایسین یکی از ۲۰ اسید آمینه پروتئین‌زا است که پروتئین‌ها را می‌سازند. این آمینو اسید آمفی‌پاتیک است و دارای هر دو سر آب‌گریز و آب‌دوست است.

جهت دریافت برگه آنالیز این محصول لطفا با تلفن 09125344368 تماس حاصل فرمائید 

تاریخچه

هنری براکونات شیمیدان فرانسوی در سال ۱۸۲۰ گلایسین را با هیدرولیز کردن ژلاتین کشف کرد. وی به منظور هیدرولیز کردن ژلاتین، آن را به همراه سولفوریک اسید جوشاند. در ابتدا او نام ماده به‌دست آمده را «شکر ژلاتین» نامید. اما ژان-بتیست بوسانگو شیمیدان فرانسوی نشان داد که این ماده شامل نیتروژن است. دانشمند آمریکایی Eben Norton Horsford و پس از آن یوستوس فون لیبیش یک دانشجوی شیمی آلمانی، واژه گلیکوکال را پیشنهاد دادند. اما یاکوب برسلیوس شیمیدان سوئدی نام ساده‌تر گلایسین را ارائه داد. این نام از واژه یونانی γλυκύς به معنای شیرین گرفته شده‌است. (به پیشوندهای glyco- و gluco- نیز ارتباط دارد، مانند گلیکوپروتئین و گلوکز). در سال ۱۸۵۸ شیمیدان فرانسوی آگوست آندره توماس کاهورس مشخص کرد که گلایسین، یک آمین از استیک اسید است.

ویژگی‌ها

گلایسین دارای یک اتم هیدروژن در زنجیر جانبی خود است. به همین دلیل این آمینو اسید پایدار هست و به راحتی به آمینو اسیدهای دیگر تبدیل نمی‌شود. گلایسین، فراوان‌ترین آمینو اسید در کلاژن است و همچنین به‌عنوان یک ناقل عصبی شناخته شده‌است.

اکثر پروتئین‌ها مقداری خیلی کمی گلایسین دارند به استثنای گیلاتین و کولاگین که دارای ۲۵–۳۰٪ گلایسین هستند. بدن انسان مقدار زیادی گلایسین نیاز دارد برای اینکه جگر انسان بتواند کارش را به‌خوبی انجام دهد.

این آمینو اسید غیر قطبی است اما در واکنش‌های آب گریز شرکت نمی‌کند. ساختار ساده و کوچک این آمینو اسید و تبادل یک هیدروژن با زنجیره جانبی باعث شده تا در محیط‌های مختلف خواص اسیدی و بازی متفاوتی از خود نشان دهد.

کاربردها

مواد غذایی انسان و حیوان

اهمیت تغذیه‌ای گلایسین دلیل استفادهٔ گستردهٔ آن در موادغذایی نیست بلکه به‌علت خاصیت نگه‌دارندگی، خوشبو بودن و همچنین شیرینی ملایم این ماده، از آن استفاده می‌شود و این ماده طعم ناخوشایند ساخارین را از بین می‌برد. در سنتز کراتین و هم و پورین ها نقش دارد . ترکیب گلایسین و فلزات مانند "گلایسینات مس (II)" به عنوان مکمل خوراک دام استفاده می‌شود.

آزمیران به عنوان وارد کننده اسید آمینه گلایسین از کمپانی مرک آلمان آمادگی دارد این محصول را در بسته بندیهای 100 و 250 گرمی و همچنین در بسته بندیهای 1 و 5 و 25 کیلویی در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.


Supplier: Merck

Synonyms: Aminoacetic acid , H-Gly-OH

M-Clarity™ quality level = MQ100

Formula: NHCHCOOH

MW: 75.07 g/mol

Boiling Pt: 181 °C (1013 hPa)

Melting Pt: 83 °C

Density: 1.64 g/cm³ (20 °C)

Storage Temperature: Ambient

MDL Number: MFCD00008131

CAS Number: 56-40-6

EINECS: 200-272-2

Merck Index: 13,04504

کلمات کلیدی:

گلایسین - گلیسین - گلایسین مرک - Glycine 

لینک کالا :

https://www.azmiran.com/22143/248927


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۷۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ