تریس(هیدروکسی متیل)آمینو متان مرک آلمان 500 گرم کد 108382
اخرین به روز رسانی 1402/06/22

تریس (هیدروکسی متیل) آمینو متان (THAM) یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی NH₂C(CH₂OH)₃ است که به عنوان یک بافر در بسیاری از روش‌های آزمایشگاهی به کار می‌رود. این ترکیب از نظر شیمیایی با نام‌های دیگری همچون Tris(hydroxymethyl)methylamine و TRIS base نیز شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم تریس (هیدروکسی متیل) آمینو متان این است که دارای ثابت بافر بالا است. به عبارت دیگر، این بافر قابلیت تغییر pH را با حفظ ثابتی فعلی pH از خود نشان می‌دهد. این خاصیت آن را به عنوان یک بافر مطلوب در آزمایشگاه‌های بسیاری از رشته‌های شیمی، بیوشیمی، بیولوژی و پزشکی تبدیل کرده است.

استفاده از تریس به عنوان بافر در آزمایشگاه‌ها به دلیل برخی از ویژگی‌های مثبت آن از جمله دارا بودن ثابت بافر بالا، عدم تحریک چشم و تنفس و عدم تغییرات pH در طول زمان است. از این ترکیب به عنوان بافر در روش‌های الکتروفورز ژل و پایدارسازی پروتئین‌ها نیز استفاده می‌شود.

هرچند که تریس (هیدروکسی متیل) آمینو متان به نظر می‌رسد برای مصارف آزمایشگاهی بی‌خطر باشد، اما باید به این نکته توجه داشت که به دلیل اینکه این ترکیب دارای خواص الکلی است، ممکن است در مواردی از جمله تنفس آن، عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند. بنابراین، در هنگام استفاده از آن در آزمایشگاه‌ رعایت شود.
تریس (هیدروکسی متیل) آمینو متان (THAM) یک ترکیب شیمیایی با استفاده‌های متنوعی در آزمایشگاه‌های مختلف به کار می‌رود. همچنین، این ترکیب در صنعت داروسازی نیز کاربردهای گسترده‌ای دارد. در اینجا به بررسی کاربردهای تریس در داروسازی پرداخته می‌شود.

1- مصرف تریس در ساخت بافرهای دارویی

تریس به عنوان یک بافر قوی در ساخت داروها به کار می‌رود. مصرف تریس در فرآیند تولید داروهایی که به عنوان رقیق‌کننده درمانی استفاده می‌شوند، بسیار رایج است. از این ترکیب در ساخت داروهایی همچون داروهای ضد درد، داروهای ضدعفونی، داروهای ضد انعقاد و ... استفاده می‌شود.

2- مصرف تریس در ساخت داروهای تزریقی

تریس در ساخت داروهای تزریقی نیز کاربردهای مهمی دارد. از این ترکیب در تهیه داروهایی که برای تزریق به بیمار استفاده می‌شوند، به منظور پایدارسازی pH و بافرسازی استفاده می‌شود. این امر در بهبود عملکرد و کاهش عوارض جانبی داروها موثر است.

3- استفاده از تریس در ساخت داروهای دارای اثرات مضر

تریس به عنوان یک بافر نامنفعل در ساخت داروهایی که اثرات مضری بر روی بدن دارند، مانند داروهای آریتمی، استفاده می‌شود. استفاده از تریس در ساخت این داروها به عنوان یک ماده بافر در فرآیند تولید این داروها موثر است.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۴,۸۸۹,۲۱۱ تومان

ابزار وبلاگ