1 و 5 دی فنیل کاربازید 25 گرمی کد 103091 مرک آلمان
به روز رسانی 1401.8.10
فرمول:
 C13H14N4O
MW: 242.28 گرم در مول نقطه
جوش: 454 درجه سانتی گراد (1013 hPa)
ذوب: 170...172 درجه سانتی گراد
چگالی: 1.31 گرم بر سانتی متر مکعب (20 درجه سانتی گراد)
شماره MDL: MFCD00003013
شماره CAS: 140-22-7
EINECS: 205-403-7
Merck Index: 13,03353

مشخصات نتایج تست

انحلال پذیری (20 درجه سانتیگراد) کمی محلول است

نقطه ذوب 173 - 176 درجه سانتیگراد

جرم مولی 242.28 گرم در مول

چگالی حجیم 420 وزن بر متر مکعب

1،5- دی فنیل کاربازید (یا به سادگی دی فنیل کاربازید ، اغلب به اختصار DPC ) یک ترکیب شیمیایی از گروه کاربازیدها است. این فرمول ساختاری مشابه دی فنیل کاربازون دارد و به راحتی می تواند با اکسیداسیون به آن تبدیل شود.

خواص

دی فنیل کاربازید یک جامد سفید رنگ است که به ندرت در آب حل می شود، اما به راحتی در حلال های آلی مانند استون ، اتانول داغ و اسید استیک محلول است. این ترکیبات پیچیده رنگی را با یون های فلزی خاص تشکیل می دهد. دی فنیل کاربازید وقتی در معرض نور و هوا قرار می گیرد به دی فنیل کاربازون اکسید می شود و در این فرآیند صورتی رنگ می شود.

استفاده می کند

دی فنیل کاربازید به عنوان یک شاخص ردوکس  و برای تعیین نورسنجی یون‌های فلزات سنگین خاص، مانند کروم ، جیوه ، کادمیوم ، اوسمیم ، روبیدیم ، تکنتیوم و غیره استفاده می‌شود.

واکنش دی فنیل کاربازید با ترکیبات کروم (VI) مانند کرومات ها یا دی کرومات ها دی فنیل کاربازون تولید می کند که با ترکیبات کروم یک کمپلکس قرمز-بنفش تشکیل می دهد. ترکیبات کروم (III) را نیز می توان با استفاده از این روش، با اکسید کردن آنها به کروم (VI) با استفاده از یک عامل اکسید کننده (مثلا محلول پرسولفات آمونیوم ) تعیین کرد. دی فنیل کاربازید نیز به طور گسترده در آزمایشگاه شیمیایی برای تشخیص ترکیبات جیوه (II) به روشی مشابه استفاده شده است.

این معرف معمولاً یا به عنوان محلول 1٪ تا 0.25٪ در برخی از حلال های آلی یا به شکل کاغذ نوار تست برای تشخیص فلزات سنگین در آب آشامیدنی در خانه استفاده می شود. این معرف بسیار حساس است، با آستانه حساسیت 0.000.000.05 گرم در میلی لیتر برای یون های کروم (VI) و 0.000.002 گرم در میلی لیتر برای یون های جیوه (II) که به ترتیب ppb 50 و ppb 2000 است .

در اوایل قرن بیستم، روش زیر با استفاده از نشانگر دی فنیل کاربازید برای اثبات وجود جیوه در محلول ایجاد شد: یک قطره از محلول مورد آزمایش بر روی کاغذ صافی که در یک کاغذ تازه آماده شده فرو رفته بود، رسوب می‌کند. % محلول الکلی دی فنیل کاربازید. نمک های جیوه حتی در محلول بسیار رقیق شده، لکه ای ارغوانی ایجاد می کنند. کرومات ها و مولیبدات ها واکنش مشابهی را ایجاد می کنند.

اشکال عمده این آزمایش، خراب شدن محلول ذخیره دی فنیل کاربازید در حلال های مختلف است. بنابراین، باید تازه آماده شود. برای جلوگیری از این مشکل، راه حلی در انتشارات Urone در سال 1955 یافت شد. بر این اساس، اتیل استات غیر آبی و استون حلال های بهتری بودند که محلول های دی فنیل کاربازید برای ماه ها پایدار هستند. محلول های دی فنیل کاربازید متیل اتیل کتون ، متیل سلوسولو (2-متوکسی اتانول) و ایزوپروپیل الکل برای 1-2 هفته قابل استفاده است. محلول‌های آبی و حلال‌هایی که تمایل به بازی دارند مانند متانول و اتانول و آنهایی که حاوی مقادیری از آب و ناخالصی‌های اساسی هستند، حلال‌های خوبی برای محلول‌های موجود در معرف رنگ‌سنجی نمی‌سازند.

سنتز

حداقل 16 مسیر مختلف برای سنتز این ترکیب شناخته شده است که اکثر آنها از فنیل هیدرازین استفاده می کنند . نمونه ای از چنین واکنش های شیمیایی، واکنش بین فنیل هیدرازین و اوره برای تولید 1،5-دی فنیل کاربازید در حدود 96 درصد است

 کلمات کلیدی

دی فنیل کاربازید ،  سیم-دی فنیل کاربازید ،  N''،N'''-دی فنیل کربونوهیدرازید ،  1،5-دی فنیل کربوهیدرازید ،  دی فنیل کاربازید ،  1،5-دی فنیل کربونوهیدرازید

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ