آکریلیول کلراید 100 میلی کد 800826 مرک آلمان

تاریخ اعتبار قیمت 1402.10.25

اکریلولئیل کلرید ، همچنین به عنوان کلرید 2-پروپنویل یا کلرید اسید اکریلیک شناخته می شود، ترکیب آلی با فرمول CH2 = CHCO(Cl) است. این یک مایع بی رنگ است، اگرچه نمونه های قدیمی زرد به نظر می رسند. اگرچه به گروه ترکیبات کلرید اسید تعلق دارد، سنتز و واکنش پذیری آن تا حدودی متفاوت است.

آماده سازی

اکریلول کلرید را می توان با تصفیه اسید اکریلیک با کلریدهای اسید، که در اصل بنزوئیل کلرید است، تهیه کرد. عوامل کلرزنی معمولی یک گلدان، مانند تیونیل کلرید ، تری کلرید فسفر ، بی اثر هستند. شرایط جریان اجازه استفاده از طیف وسیعی از عوامل کلر زنی از جمله اگزالیل کلرید و تیونیل کلرید را می دهد.

واکنش ها

این ترکیب تحت واکنش های رایج برای کلریدهای اسیدی قرار می گیرد. به عنوان مثال، به راحتی با آب واکنش می دهد و اسید اکریلیک تولید می کند. هنگامی که با نمک های سدیم اسیدهای کربوکسیلیک درمان می شود، انیدرید تشکیل می شود. در واکنش با الکل ها و آمین ها به ترتیب استرها و آمیدها ایجاد می شود. اکریلول کلرید معمولاً برای معرفی گروه های اکریلیک به ترکیبات دیگر، به عنوان مثال تهیه مونومرها و پلیمرهای آکریلات استفاده می شود.

سمیت

علائم قرار گرفتن در معرض

علائم مواجهه با اکریلیل کلرید ممکن است تحریک شدید پوست، چشم ها، غشاهای مخاطی و مجاری تنفسی باشد. اشکی (پارگی) شایع است. سرفه و مشکل در تنفس ممکن است همراه با ادم ریوی در مواجهه های شدیدتر دیده شود. سایر علائم و نشانه های مواجهه حاد ممکن است شامل سردرد، سرگیجه و ضعف باشد. عوارض گوارشی ممکن است شامل تهوع، استفراغ و اسهال باشد. 

تثبیت: تثبیت شده با فنوتیازین
M-Clarity™ سطح کیفیت = MQ200

فرمول: C3H3ClO
MW: 90.51 g/mol
دمای نگهداری: یخچال
شماره MDL: MFCD00000731
شماره CAS: 814-68-6
EINECS: 212-399-0
UN: 3488
ADR: 6.1 (3, 8),I

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۸,۹۸۷,۵۱۰ تومان

ابزار وبلاگ