متانول کروماتوگرافی 2.5 لیتری کد 106007 مرک آلمان هر بسته

متانول کروماتوگرافی یک حلال است که برای استفاده در آنالیزهای کروماتوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر مشخصات فنی این محصول را برای شما ذکر می‌کنم:

- نام محصول: متانول کروماتوگرافی 2.5 لیتری

- کد محصول: 106007

- تولید کننده: مرک آلمان

- خالصی: ≥ 99.9%

- فرمول شیمیایی: CH3OH

- وزن مولکولی: 32.04 g/mol

- شماره CAS: 67-56-1

- شماره EINECS: 200-659-6

- شماره MDL: MFCD00004595

- سطح کیفیت: SupraSolv®

- استانداردهای کیفیت: ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 و OHSAS 18001:2007

از آنجایی که متانول یک ماده سمی است، در هنگام استفاده باید از تمام تدابیر ایمنی لازم پیروی کرد. برای مثال، این محصول باید در محیط خنک و خشک نگهداری شود و از نور خورشید مستقیم و گرما و آتش دورانداخته شود. همچنین، در هنگام استفاده از این ماده، لازم است که از دستکش و ماسک استفاده شود و به محیط دور اطراف توجه شود تا خطر احتمالی انفجار و حریق کاهش یابد.

متانول کروماتوگرافی یک حلال است که برای کارهای کروماتوگرافی مایع (HPLC)، گازی (GC) و فاز جامد (SFC) استفاده می‌شود. برای استفاده از متانول کروماتوگرافی در کارهای کروماتوگرافی، مراحل زیر را می‌توان دنبال کرد:

1. تهیه محلول: متانول کروماتوگرافی معمولاً به صورت آماده در باک‌های حجیم ارائه می‌شود. اگر نیاز به تهیه محلول با غلظت دلخواه دارید، می‌توانید با توجه به غلظت مورد نیاز، مقدار متناسب را از محلول آماده و مقدار مورد نیاز از آب دیونیزه برای تهیه محلول دلخواه ترکیب کنید.

2. استفاده در کروماتوگرافی: برای استفاده از متانول کروماتوگرافی در کارهای کروماتوگرافی، باید به میزان لازم از محلول تهیه شده، با استفاده از پیپت سرباره یا سایر وسایل دقیق، برای ایجاد فاز حرکتی در ستون کروماتوگرافی اضافه کنید.

3. پایان کار: پس از پایان کار، ستون کروماتوگرافی باید با حلال مناسب شسته شود تا آلاینده‌ها و رزیدوهای باقی‌مانده در ستون کاهش یابند و محلول کروماتوگرافی به راحتی از ستون جدا شود.

متانول (CH3OH) یکی از مهمترین حلال‌ها در علوم شیمیایی است و برای استفاده در تحقیقات کروماتوگرافی، سنتز شیمیایی، تصفیه مواد شیمیایی و صنایع مختلف دیگر استفاده می‌شود. متانول کروماتوگرافی 2.5 لیتری کد 106007 از شرکت Merck آلمان، یکی از حلال‌های بسیار خالص متانول است که برای استفاده در تکنیک‌های کروماتوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این محصول به دلیل خلوص بالا و کیفیت بالای آن، برای استفاده در کروماتوگرافی مایع و گازی، مانند کروماتوگرافی روکشی و همچنین در تزریق به ستون‌های کروماتوگرافی، مناسب است. همچنین، متانول کروماتوگرافی می‌تواند برای تصفیه و تهیه نمونه‌های مختلف، نیز استفاده شود.

متانول کروماتوگرافی 2.5 لیتری کد 106007 شرکت Merck آلمان، با خلوص بالا و بدون افزودنی، به عنوان یک حلال کروماتوگرافی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این محصول در ظروف محکم و با دقت بالا تولید می‌شود تا از نشت یا دسترسی بی‌مورد دیگران به محتویات بطری جلوگیری شود. 

در کل، متانول کروماتوگرافی 2.5 لیتری کد 106007، یک حلال با خلوص بالا و کیفیت بالا است که برای استفاده در تحقیقات کروماتوگرافی، سنتز شیمیایی و صنایع مختلف دیگر مناسب است.

متانول (CH3OH) یکی از انواع محلول های الکلی با فرمول شیمیایی CH3OH است که به عنوان حلال در بسیاری از فرآیندهای شیمیایی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در ساخت آنتی فریز، پلاستیک، رنگ، رزین، روغن، سموم، لاک و ... نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در آزمایشگاه، متانول به عنوان حلال در تجزیه و تحلیل عیار، خلوص مواد شیمیایی، استخراج و شستشوی محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، به عنوان حلال در کروماتوگرافی گازی و مایع، الکتروفورز، اسپکتروفتومتری، آنالیز فرابنفش و بسیاری از روش های آنالیتیک دیگر نیز استفاده می شود.

در بسیاری از کاربردهای صنعتی، متانول برای تولید فرآورده های دیگری مانند فرمالین (CH2O) و اسید فتالیک (C8H6O4) نیز به کار می رود. با این حال، متانول با خطراتی همراه است. برای مثال، در صورت بلعیده شدن، متانول می تواند باعث تلف شبکیه چشم و سرگیجه شدید شود. همچنین، این ماده در شرایطی که در معرض هوای گرم قرار گیرد، قابل اشتعال است و باید با احتیاط و توجه به شرایط ایمنی مناسب ذخیره و استفاده شود.

برای کار با متانول کروماتوگرافی، شرایط کاری زیر را رعایت کنید:


1. استفاده از لباس‌های محافظ: قبل از کار با متانول کروماتوگرافی، باید لباس‌های مناسبی مانند لباس‌های محافظ، کفش‌های محافظ و دستکش‌های مقاوم در برابر حلال‌ها به منظور حفاظت از بدن و دست‌ها در برابر تماس با متانول کروماتوگرافی پوشید.


2. استفاده از ایمنی‌های شیمیایی: برای کاهش خطرات احتمالی، می‌توانید از ایمنی‌های شیمیایی مانند هود، دستگاه خنک‌کننده، دستگاه جذب گاز و ماسک‌های تنفسی استفاده کنید.


3. ذخیره در محیط خشک و خنک: بهتر است متانول کروماتوگرافی را در محیط خشک و خنک ذخیره کنید تا از تبخیر آن جلوگیری شود.


4. استفاده از ابزارهای مناسب: برای انتقال و اندازه‌گیری متانول کروماتوگرافی، باید از ابزارهای مناسبی مانند پیپت و ابزارهای دقیق استفاده کرد.


5. جلوگیری از تماس با آتش: متانول کروماتوگرافی قابل اشتعال است، بنابراین باید از تماس آن با آتش یا سایر منابع حرارتی جلوگیری شود.


6. جلوگیری از تماس با پوست: تماس با پوست با متانول کروماتوگرافی باعث خشکی، تحریک و التهاب پوست می‌شود، بنابراین باید از تماس مستقیم با پوست جلوگیری شود.


7. جلوگیری از نشت: برای جلوگیری از نشت متانول کروماتوگرافی، باید ظروف حاوی آن را به‌خوبی بسته و در محلی قرار دهید که احتمال نشت کمتر باشد. 

شرایط حمل و نگهداری متانول کروماتوگرافی به شرح زیر است:


- متانول کروماتوگرافی باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود. دمای انبارش باید بین 2-8 درجه سانتیگراد باشد.

- باید از نور خورشید و نور مستقیم دوری شود و باید در جایی نگهداری شود که از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد.

- برای حمل متانول کروماتوگرافی باید از بسته‌بندی محکم و مناسب استفاده شود تا هنگام حمل احتمال شکسته شدن و نشتی کمتر شود.

- ممنوع است این ماده را با مواد قابل اشتعال و قابل انفجار نظیر هیدروژن، اکسیژن، آمونیاک و ... در یک محیط قرار داد. 

- در صورت استفاده از متانول کروماتوگرافی باید از دستکش، عینک و لباس‌های مناسب استفاده کرد و پس از پایان کار با این ماده باید دست‌ها به‌طور کامل شسته شود. 

توجه داشته باشید که این شرایط ممکن است برای هر شرکت و هر کشور متفاوت باشد، لذا باید شرایط دقیق حمل و نگهداری این ماده را با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه کشور خودتان بررسی کنید.

تعدادی از شرکت‌های تولید کننده متانول کروماتوگرافی آزمایشگاهی عبارتند از:


- مرک آلمان (Merck KGaA)

- سیگما آلدریچ (Sigma-Aldrich)

- فلوکا (Fluka)

- آلفا آیسر (Alfa Aesar)

- آکروس آرگانیک (Acros Organics)

- فیشر (Fisher)

- تدارکات محدود (Tedia)

- واتر اسکیو (WaterSceintific)


لازم به ذکر است که این لیست صرفا محدود به برخی از شرکت‌های تولید کننده است و شرکت‌های دیگر نیز ممکن است وجود داشته باشند.

این محصول بیشتر در آزمایشگاههای صنایع دارویی و نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی و بهداشتی و همچنین مراکز تحقیقاتی استفاده میشود.



فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۷۲۵,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ