متانامین 500 گرمی کد 104343 مرک آلمان
 اخرین به روز رسانی 1402/07/13
هگزامتیلن تترامین (Hexamethylenetetramine) با فرمول شیمیایی C6H12N4 یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر بلوری سفید رنگ به دست می‌آید. این ترکیب در آزمایشگاه‌های شیمیایی به عنوان یک کاتالیست، حفاظت کننده، ضدعفونی‌کننده، ماده حجم دهنده و همچنین در تولید رزین‌های اپوکسی و آمین‌های عطری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هگزامتیلن تترامین به عنوان یکی از مواد اصلی در تهیه آمین‌های فرمالدئیدی، همچنین در صنایع داروسازی و تولید مواد پلاستیکی نیز به کار می‌رود. این ترکیب به دلیل خواص ضدعفونی کننده‌اش، برای حفظ طول عمر خوراکی‌ها مانند خرما و انگور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هگزامتیلن تترامین یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی C6H12N4 و وزن مولکولی 140.19 g/mol است. این ترکیب به صورت جامد بلوری بی رنگ تولید می‌شود و در آب قابل حل است. برخی از ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی هگزامتیلن تترامین عبارتند از:

- دمای ذوب: 263-265 درجه سانتی‌گراد
- دمای جوش: 280 درجه سانتی‌گراد
- چگالی: 1.33 گرم بر سانتی متر مکعب
- فشار بخار: 0.0007 میلی‌متر جیوه در 25 درجه سانتی‌گراد
- ضریب شکست: 1.515 در 20 درجه سانتی‌گراد
- پایداری: پایدار در شرایط معمول نگهداری و در دماهای پایین

هگزامتیلن تترامین به عنوان یک ماده میانی در تولید رنگ‌های آزو، رزین‌ها، چسب‌ها و پلاستیک‌ها، به عنوان عامل حفظ آب در بتن، به عنوان کاتالیزور در تولید فرآورده‌های پتروشیمی، به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده در داروسازی و به عنوان عامل جلوگیری از تشکیل ترک در نساجی و مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.
هگزامتیلن تترامین در آزمایشگاه به عنوان منبع فرمالدهید در روش های فیکساسیون بافت استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان عامل اکسیدکننده در واکنش های شیمیایی و به عنوان کاتالیست در تولید رزین ها، رنگ ها و داروها نیز استفاده کرد.
برای کار با هگزامتیلن تترامین، شرایط زیر را رعایت کنید:

1- استفاده از لباس محافظ مانند دستکش، عینک، لباس محافظ و ماسک صورت.
2- کار با هگزامتیلن تترامین در محیطی با ونتیلاسیون مناسب انجام شود.
3- هگزامتیلن تترامین را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
4- در صورت بلعیده شدن، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
5- در صورت تماس با چشم، چشم را با آب شسته و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

هگزامتیلن تترامین به دلیل سمی بودن در مواردی مانند تنفس مشکل، التهاب ریه، تحریک پوست و چشم و در بلعیدن، احتمال سوختگی معده و روده را دارد. بنابراین، در صورت علائم نامطلوب، به پزشک مراجعه کنید.
هگزامتیلن تترامین باید در شرایط خشک و خنک نگهداری شود. دمای ایده‌آل برای نگهداری آن بین 15-30 درجه سانتی‌گراد است. هگزامتیلن تترامین باید در محیطی خشک و خنک نگهداری شود و از نور خورشید و حرارت شدید دور نگه داشته شود. همچنین باید از تماس با اسیدها و مواد قلیایی و فلزات سنگین پرهیز کرد. هگزامتیلن تترامین را باید در جایی نگهداری کرد که از دسترس کودکان و حیوانات خانگی خارج باشد.
در هنگام خرید هگزامتیلن تترامین به موارد زیر توجه کنید:

۱. اطمینان حاصل کنید که محصول شما از یک شرکت معتبر و با سابقه خریداری شده است.

۲. برچسب محصول را بررسی کنید و از مواردی مانند نام محصول، شماره CAS و سایر اطلاعات فنی مطلع شوید.

۳. تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که محصولی که خریداری می‌کنید دارای ماندگاری کافی است.

۴. به شکل و حالت فیزیکی محصول دقت کنید و از وجود هر گونه تغییر رنگ، بو یا ظاهر غیرطبیعی اطمینان حاصل کنید.

۵. در صورت امکان، از فروشنده یا تأمین کننده محصول اطلاعات بیشتری در مورد شرایط نگهداری، شرایط کار با محصول و سایر موارد مربوط به محصول درخواست کنید.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۶,۳۹۴,۰۱۲ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ