سدیم یدید 100 گرمی کد 106523 مرک آلمان
سدیم یدید (Sodium iodide) یک ترکیب شیمیایی است که شامل سدیم (Na+) و یدید (I-) است. این ترکیب به صورت پودر سفید بی‌بو یا بلورهای بیضی شکل قابل حمل و نگهداری است. در زیر مشخصات فنی این ترکیب را برای شما ذکر می‌کنم:

- نام محصول: سدیم یدید (Sodium iodide)
- فرمول شیمیایی: NaI
- وزن مولکولی: 149.89 g/mol
- شماره CAS: 7681-82-5
- شماره EC: 231-679-3

سدیم یدید در آزمایشگاه‌ها به عنوان یک ماده شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

1. رادیواکتیویته: سدیم یدید در تولید انرژی هسته‌ای و در روش‌های تصویربرداری هسته‌ای مانند تصویربرداری تکترونی، سینتی‌سایزر و ... به عنوان یک منبع ایده‌آل ید-131 استفاده می‌شود.

2. آنالیز شیمیایی: سدیم یدید در برخی آزمایش‌های شیمیایی برای تشخیص و تحلیل مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. سنتز شیمیایی: سدیم یدید به عنوان یک ماده میانجی در سنتز ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خصوص در سنتز ترکیبات آلی و داروها.

در هر استفاده از سدیم یدید در آزمایشگاه، توصیه می‌شود دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولیدکننده را به دقت مطالعه و رعایت کنید. همچنین، از تمامی ایمنی و احتیاط‌های لازم در استفاده از مواد شیمیایی پیروی کنید.

شرایط حمل و نگهداری سدیم یدید (Sodium iodide) باید به دقت رعایت شوند تا ایمنی و کیفیت ماده حفظ شود. در زیر شرایط عمومی حمل و نگهداری این ترکیب را برای شما ذکر می‌کنم:

1. نگهداری: سدیم یدید باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود. دمای اتاق مناسب برای نگهداری آن است. همچنین، باید از تماس با رطوبت و آب جلوگیری شود.

2. حمل و انتقال: در هنگام حمل و انتقال سدیم یدید، باید از کانتینرها و بسته‌بندی مناسب استفاده شود تا از تماس با رطوبت و هوا محافظت شود. همچنین، باید از تماس با مواد قابل اشتعال و قابل انفجار جلوگیری شود.

3. عدم ترکیب با مواد غیرمناسب: سدیم یدید باید از تماس با مواد قابل اشتعال، اسیدها و مواد قلیایی قوی جلوگیری شود. همچنین، باید از تماس با مواد اکسید کننده و قابل انفجار نیز جلوگیری شود.

4. بسته‌بندی: بسته‌بندی سدیم یدید باید مطابق با استانداردهای ایمنی و حفاظتی مناسب انجام شود. بسته‌بندی باید برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آلودگی محافظت کننده باشد.

توصیه می‌شود که همیشه دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولیدکننده را بررسی کرده و رعایت کنید. همچنین، ممکن است در منطقه شما قوانین و مقررات خاصی برای حمل و نگهداری مواد شیمیایی وجود داشته باشد که باید رعایت شود. بهتر است با مقامات مربوطه محلی یا متخصصان مربوطه در این زمینه
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ