سدیم سیانید مرک 1 کیلویی کد 106437
اطلاعات مربوط به سدیم سیانید (Sodium Cyanide) به شرح زیر است:

- کد محصول: 106437
- فرمول شیمیایی: NaCN
- وزن مولکولی: 49.01 گرم/مول
- استانداردها: مطابق با استاندارد‌های معتبر شیمیایی و ایمنی

توجه: سدیم سیانید یک ماده بسیار سمی و خطرناک است و برای استفاده آزمایشگاهی یا صنعتی، نیاز به دانش و تجربه کافی در کنترل و مدیریت ایمنی دارد. از استفاده غیرحرفه‌ای یا نادرست آن پرهیز کنید. همچنین، قبل از استفاده باید دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولید کننده را به دقت مطالعه و دستورات ایمنی مربوطه را رعایت کنید.
سدیم سیانید (Sodium Cyanide) در آزمایشگاه‌ها برای انجام برخی آزمایش‌ها و فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای آزمایشگاهی سدیم سیانید عبارتند از:

1. آنالیز شیمیایی: سدیم سیانید برای تعیین و اندازه‌گیری برخی عناصر و ترکیبات شیمیایی در نمونه‌ها استفاده می‌شود.

2. سنتز شیمیایی: در برخی واکنش‌های شیمیایی، سدیم سیانید به عنوان منبع یون سیانید (CN-) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. استخراج معدن: در صنایع معدنی، سدیم سیانید به منظور استخراج طلا و نقره از ماده معدنی استفاده می‌شود. این فرآیند به عنوان "سیانیداسیون" شناخته می‌شود.

توجه: استفاده از سدیم سیانید در آزمایشگاه به دقت و دانش کافی در مدیریت ایمنی و حفاظت شخصی نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که قوانین و مقررات مربوط به استفاده از این ماده را رعایت کرده و تمام اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید.
سدیم سیانید (Sodium Cyanide) یک ماده بسیار سمی است و برای کار با آن شرایط ایمنی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در زیر شرایط ایمنی مربوط به کار با سدیم سیانید را می‌توانید مشاهده کنید:

1. آشنایی کامل با مواد و مواد شیمیایی مورد استفاده: قبل از شروع به کار با سدیم سیانید، باید دقیقاً با خصوصیات، خطرات و راه‌های ایمنی مربوط به این ماده آشنا شوید. برچسب محصول و برگه اطلاعات ایمنی (SDS) باید مورد مطالعه و رعایت قرار گیرد.

2. استفاده از تجهیزات ایمنی: هنگام کار با سدیم سیانید، باید از تجهیزات ایمنی استفاده کنید. این شامل لباس محافظتی مانند ماسک صورت، دستکش‌های شیمیایی، لباس محافظتی و عینک ایمنی است.

3. هوشمندی در کار با سدیم سیانید: باید با دقت و هوشمندی کامل کار کنید. برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید شامل عدم بلعیدن، نیمکت آلوده نکردن، قطعه‌بندی صحیح، از دست دادن سدیم سیانید و رعایت دستورالعمل‌های مربوط به دفع ماده می‌باشد.

4. ذخیره‌سازی مطمئن: سدیم سیانید باید در محل مناسب و به طور ایمن ذخیره شود. باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود. همچنین، باید از ذخیره‌سازی سدیم سیانید با سایر مواد شیمیایی که با آن تعامل می‌کند خودداری شود.

5. آموزش و آگاهی: تمام افرادی که در آزمایشگاه یا صنعت با سدیم

 سیانید کار می‌کنند باید آموزش‌های لازم در خصوص ایمنی کار با این ماده را دریافت کنند. آگاهی کافی از خطرات، تمرین‌های ایمنی و راه‌های اورژانسی بسیار حائز اهمیت است.

توجه: این فقط چند نکته کلی درباره شرایط ایمنی کار با سدیم سیانید است و برای کاربردهای خاص و مشروط به تجربه، دانش و رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوطه است. برای هر کاربرد خاص، بهتر است با راهنمایی یک متخصص یا متخصص ایمنی صنعتی مشورت کنید.

به روز رسانی 1401.9.14
خطر


سطح کیفیت M-Clarity™ = MQ200

فرمول: CNNa
MW: 49.01 g/mol نقطه
جوش: 1496 درجه سانتی گراد (1013 hPa) نقطه
ذوب: 563.9 درجه سانتی گراد
چگالی: 1.595 g/cm³ (20 درجه سانتی گراد)
دمای نگهداری: محیط
شماره MDL: MFCD00003523
شماره CAS: 143-33-9
EINECS: 205-599-4
UN: 1689
ADR: 6.1,I
Merck Index: 12,08750

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
(موجود نیست)
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ