کلسیم لاکتات 250 گرمی کد 102103 مرک آلمان
کلسیم لاکتات، ملایم‌ترین شکل از کلسیم است که برای مصارف دارویی یا غذایی استفاده می‌شود. این ترکیب در واقع ترکیبی است از کلسیم و اسید لاکتیک که به صورت پودر سفید رنگ در بازار عرضه می‌شود. 

کاربردهای کلسیم لاکتات در صنایع غذایی به عنوان ماده غذایی برای افزایش میزان کلسیم در محصولات غذایی مانند شیرینی‌ها، نان‌ها، آدامس‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در صنعت داروسازی، کلسیم لاکتات به عنوان ماده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به اهمیت کلسیم در بدن برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها، در ساخت داروهایی که جهت پیشگیری و درمان کمبود کلسیم در بدن به کار می‌روند، استفاده می‌شود.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی کلسیم لاکتات:
- فرمول شیمیایی: C6H10CaO6
- وزن مولکولی: 218.22 g/mol
- دمای ذوب: 120 درجه سانتی‌گراد
- دمای جوش: 200 درجه سانتی‌گراد (تجزیه می‌شود)
- نقطه اشتعال: نامشخص
- چگالی: 1.95 g/cm3
- شکل ظاهری: پودر سفید رنگ
- قابلیت حل در آب: قابل حل در آب
- شماره CAS: 814-80-2

در مورد شرایط حمل و نگهداری، کلسیم لاکتات باید در محیط خشک و خنک (دمای زیر 30 درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود. همچنین باید از نور خورشید و رطوبت بالا دوری شود.
کاربرد در آزمایشگاه:
کلسیم لاکتات به عنوان یک منبع کلسیم در غذاها و همچنین به عنوان یک منبع کلسیم در ترکیبات مکمل غذایی استفاده می‌شود. همچنین در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی و شیمیایی نیز برای تهیه و افزایش غنی شدن کلسیم در محیط کشت و محلول‌های نگهداری باکتری‌ها و سلول‌ها استفاده میشود.

هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم:
هنگام خرید کلسیم لاکتات باید به نام تجاری، کد محصول و موارد مصرف آن توجه کرد. همچنین باید از اعتبار و معتبر بودن شرکت تولید کننده و نوع بسته بندی محصول اطمینان حاصل کرد.

این ترکیب به دلیل دارا بودن ارزش غذایی ویژه، در تولید مواد غذایی مختلف از جمله پنیر، محصولات شیری، شکلات، بیسکوئیت، نان و سایر فرآورده‌های غذایی به کار می‌رود. 

همچنین در صنایع داروسازی و تولید مکمل‌های غذایی نیز کاربرد دارد. همچنین به عنوان یک منبع کلسیم برای افرادی که نمی‌توانند از طریق مصرف مواد غذایی به اندازه کافی کلسیم دریافت کنند، به صورت مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در شرایط خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شود و از تماس با اسیدها و مواد قلیایی خودداری شود. همچنین باید از دمای بالای 30 درجه سلسیوس و رطوبت بالای 75 درصد در هنگام نگهداری اجتناب کرد.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ