اسید اگزالیک مرک آلمان 1 کیلویی کد 100495
به روز رسانی1402/07/04
خطر

مترادف: اتاندیوئیک اسید دی هیدرات

M-Clarity™ سطح کیفیت = MQ300

فرمول: HO2CCO2H·2H2O
MW: 126.07 گرم بر مول نقطه
جوش: 149…160 درجه سانتیگراد (1013 hPa)
ذوب ذوب: 101 درجه سانتیگراد
چگالی: 1.65 گرم بر سانتی‌متر مکعب (20 درجه سانتیگراد)
دمای ذخیره‌سازی
شماره MDL: MFCD00149102
شماره CAS: 6153-56-6
EINECS: 205-634-3
ADR: 8,III
REACH: 01-2119534576-33
Merck Index: 12,07043
https://uk.vwr.com/stibo/web/std.lang.all/72/16/2297216.jpg
مشخصات نتایج تست
  • انحلال پذیری 102 گرم در لیتر (20 درجه سانتیگراد)
  • نقطه ذوب 101 درجه سانتی گراد
  • جرم مولی 126.07 گرم در مول
  • نقطه جوش 149 - 160 درجه سانتیگراد (تجزیه)
  • فشار بخار 21 hPa (50 درجه سانتیگراد)
  • نقطه فلاش 157 درجه سانتیگراد (تجزیه)
  • تراکم 1.65 گرم بر سانتی متر مکعب (20 درجه سانتی گراد)
  • pH 1 (10 گرم در لیتر، H2O، 20 درجه سانتی گراد)

اسید اگزالیک عمدتاً توسط اکسیداسیون کربوهیدرات ها یا گلوکز با استفاده از اسید نیتریک یا هوا در حضور ونتادیم پنتوکسید تولید می شود. از پیش سازهای مختلفی می توان از جمله اسید گلیکولیک و اتیلن گلیکول استفاده کرد. یک روش جدیدتر به کربونیلاسیون اکسیداتیو الکلها نیاز دارد تا دی استرهای اسید اگزالیک را تولید کند.

 

4 ROH + 4 CO + 02 2 (CO2R) 2 + 2H20

اسید اگزالیک یکی از شناخته شده ترین اسیدهای آلی با منشاء گیاهی است. اسید اگزالیک که با فرمول شیمیایی COOH2 نشان داده می شود ، در گیاه ریواس به عنوان نمک کلسیم در طبیعت یافت می شود ، در گیاه بنام ترشک به عنوان نمک سدیم و در شیره برخی گیاهان وجود دارد. بیشتر منابع گیاهی حاوی این اسید آلی هستند. گیاهانی مانند اسفناج ، گوجه فرنگی ، ترشک در آن گنجانده شده است. از آنجا که این یک اسید است ، می تواند نمک را با یون در محیط تشکیل دهد. اسید اگزالیک ، که وارد سیستم و بدن بیولوژیکی می شود ، نمک را با یون ها در اینجا تشکیل می دهد. اگزالات کلسیم ، رایج ترین نمک است که در سیستم ادراری خصوصاً در کلیه ها تجمع می یابد و باعث تشکیل سنگ می شود.

با مخلوط کردن مقداری اسید اگزالیک در شربت شکر تهیه شده با آب گرم ، هنگامی که زنبورها در خوشه قرار دارند به عنوان قطره روی زنبورها استفاده می شود و شیر مادر بسته در دمای بیرون از 10 درجه وجود ندارد. در حالی که مقدار قند و آب موجود در محلول یکسان است ، ممکن است میزان اسید اگزالیک با توجه به دمای منطقه تغییر کند. بنابراین نرخ ها برای هر منطقه متفاوت است. توصیه می شود این کار را یک بار در سال انجام دهید. توصیه می شود به دلیل اختلال در تعادل دمای خوشه در کلونی هایی که زنبورهای ضعیف دارند ، این کار را در کلونی هایی با کمتر از سه قاب انجام ندهید.

هنگامی که گرما روی دی هیدرات اسید اگزالیک اعمال می شود ، این مبارزه با خاصیت تصعید آن از حالت جامد به گاز است. برای انجام این کارها ، دستگاههای تبخیر درون سطل وجود دارد و اسید اگزالیک در بیرون تبخیر می شود و توسط یک لوله به داخل بشکه فرستاده می شود.

مناطق استفاده

دو دی هیدرات آب اگزالیک اسید در قلیایی و منگنومتری ، به ندرت در جداسازی فلزات خاکی و تجزیه و تحلیل کمی کلسیم استفاده می شود.

اسید اگزالیک و نمک آنتیموان آن به عنوان ماده آغشته کننده در رنگرزی نساجی در زمینه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

از آن در زنبورداری ارگانیک و معمولی در زمینه غذا ، در کنترل واریو استفاده می شود. اسید اگزالیک مورد استفاده در کنترل واریسا در زنبورهای عسل ، هیدرات اسید اگزالیک با فرمول شیمیایی C2H2O4 - 2H2O است. اسید اگزالیک اسید از مکانهای قابل اعتماد باید به جای محصولاتی با فلزات سنگین و باقیمانده استفاده شود.

کاربردهای اصلی اسید اگزالیک شامل تمیز کردن یا سفید کننده (ماده تشکیل دهنده آهن) به ویژه برای رفع زنگ زدگی است. Bar Keepers Friend نمونه ای از پاک کننده خانگی حاوی اسید اگزالیک است. فواید آن در عوامل زنگ زدگی این است که نمک محلول در آب متعادل با آهن آهنی و یون فریوکسالات تشکیل می دهد.

اسید اگزالیک یک معرف مهم در شیمی لانتانید است. اگزالات لانتانید هیدراته ، در یک حالت متراکم کاملاً تبلور ، به راحتی شسته شده ، بدون در نظر گرفتن آلودگی عناصر عمدتا غیر لانانتید ، به آسانی در محلولهای بسیار شدید اسیدی تشکیل می شود. تجزیه حرارتی این اگزالات بازاریابی ترین شکل از این عناصر ، اکسیدها را به دست می دهد.

اسید اگزالیک تبخیر شده یا محلول 3.2٪ اسید اگزالیک موجود در شربت قند توسط برخی زنبورداران به عنوان قاتل در برابر حشرات انگلی استفاده می شود.

اسید اگزالیک روی مجسمه های مرمری به پایان رسیده است و سطح آن را آب بندی می کند و درخشش می بخشد. اسید اگزالیک همچنین برای تمیز کردن رسوبات آهن و منگنز از بلورهای کوارتز استفاده می شود.

اسید اگزالیک به عنوان سفید کننده چوب برای از بین بردن لکه های سیاه ناشی از نفوذ آب استفاده می شود.


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۴,۵۲۹,۷۱۱ تومان

ابزار وبلاگ