تریس HCl یا تریس هیدروکلراید 1 کیلویی کد 108219

تریس ، یا تریس (هیدروکسی متیل) آمینو متان ، یا در استفاده پزشکی به عنوان ترومتامین یا THAM شناخته می شود، یک ترکیب آلی با فرمول (HOCH 2 ) 3 CNH 2 است. این به طور گسترده در بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی به عنوان جزئی از محلول های بافر  مانند بافرهای TAE و TBE ، به ویژه برای محلول های اسیدهای نوکلئیک استفاده می شود . این حاوی یک آمین اولیه است و بنابراین تحت واکنش های مرتبط با آمین های معمولی قرار می گیرد، به عنوان مثال تراکم باآلدئیدها . تریس همچنین با یون های فلزی در محلول کمپلکس می شود. در پزشکی، ترومتامین گهگاه به عنوان دارو استفاده می‌شود و در مراقبت‌های ویژه به دلیل خواص آن به عنوان بافری برای درمان اسیدوز متابولیک شدید در شرایط خاص استفاده می‌شود.  برخی از داروها به عنوان "نمک ترومتامین" از جمله هماتات ( کاربوپروست به عنوان نمک ترومتامول)، و " کتورولاک ترومتامول" فرموله می شوند.

آزمیران به عنوان وارد کننده انواع تریس HCL مرک آلمان آمادگی دارد این محصول را در بسته بندیهای 1 و 5 و 50 کیلویی در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار دهد. 

ویژگی های بافر  اسید مزدوج تریس دارای pKa برابر با 8.07 در دمای 25 درجه سانتیگراد است ، که به این معنی است که بافر دارای محدوده pH موثر بین 7.1 و 9.1 (pKa 1 ±) در دمای اتاق است.

جزئیات بافر  
به طور کلی، با کاهش دما از 25 درجه سانتی گراد به 5 درجه سانتی گراد، pH یک بافر تریس به طور متوسط ​​0.03 واحد در هر درجه افزایش می یابد. با افزایش دما از 25 درجه سانتی گراد به 37 درجه سانتی گراد، pH بافر تریس به طور متوسط ​​0.025 واحد در هر درجه کاهش می یابد. [7] به طور کلی، افزایش 10 برابری غلظت بافر تریس منجر به افزایش 0.05 واحدی در pH خواهد شد و بالعکس. [7] الکترودهای pH تک پیوندی حاوی نقره (به عنوان مثال، الکترودهای کلرید نقره ) با تریس ناسازگار هستند زیرا رسوب Ag-tris تشکیل می شود که محل اتصال را مسدود می کند. الکترودهای دو اتصالی در برابر این مشکل مقاوم هستند و الکترودهای غیر نقره ای مصون هستند.

(TRIS HCl THAM HCl Tris(hydroxymethyl)methylamine hydrochloride Trometamol hydrochloride Tris(hydroxymethyl)aminomethane hydrochloride 2-Amino-2-(hydroxymethyl)propane-1,3-diol hydrochloride Tris(hydroxymethyl)methylammonium chloride)

مشخصات فنی تریس هیدروکلراید


Formula: NH₂C(CH₂OH)₃·HCl
MW: 157.6 g/mol
Melting Pt: 150 to 152 °C
MDL Number: MFCD00012590
CAS Number: 1185-53-1

کلمات کلیدی:
تریس - تریس بافری - تریس HCl  - تریس مرک  - تریس هیدروکلراید

لینک سایت :
https://www.azmiran.com/22143/52989

لینک اینستاگرام :
https://www.instagram.com/azmiran0

لینک تلگرام :
https://t.me/azmiran
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ