ال سیستئین 100 گرمی کد C8755 سیگما
سیستئین (نماد Cys یا C ؛ [3] / ˈ s ɪ s t ɪ iː n / ) [4] یک اسید آمینه پروتئین زا نیمه اساسی  با فرمول HOOC-CH-(NH 2 )-CH 2 -SH است. زنجیره جانبی تیول در سیستئین اغلب به عنوان یک نوکلئوفیل در واکنش های آنزیمی شرکت می کند . تیول مستعد اکسیداسیون است تا مشتقات دی سولفیدی سیستین بدهد که نقش ساختاری مهمی در بسیاری از موارد دارد.پروتئین ها هنگامی که به عنوان افزودنی مواد غذایی استفاده می شود، دارای شماره E920 است. توسط کدون های UGU و UGC کدگذاری می شود.

آزمیران به عنوان وارد کننده اسید آمینه ال سیستئین میتواند این کالا را در بسته بندیهای محتلف در اختیار شرکتها قرار دهد.

ساختار  
مانند سایر اسیدهای آمینه (نه به عنوان باقیمانده پروتئین)، سیستئین به عنوان یک زوئیتریون وجود دارد . سیستئین دارای l کایرالیته در نمادهای قدیمی تر d / l بر اساس تشابه با d - و l - گلیسرآلدئید است. در سیستم جدیدتر R / S برای تعیین کایرالیته، بر اساس اعداد اتمی اتم‌ها در نزدیکی کربن نامتقارن، سیستئین (و سلنوسیستئین) دارای کایرالیته R هستند ، زیرا گوگرد (یا سلنیوم) به عنوان همسایه دوم کربن نامتقارن است. اتم اسیدهای آمینه کایرال باقیمانده که اتم های سبک تری در آن موقعیت دارند، کایرالیته S دارند. جایگزینی گوگرد با سلنیوم سلنوسیستئین می دهد .

منابع غذایی  
سیستینیل باقی مانده در غذاهای پر پروتئین است. اگرچه سیستئین به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری طبقه بندی می شود، اما در موارد نادر، سیستئین ممکن است برای نوزادان، افراد مسن و افرادی که بیماری های متابولیک خاصی دارند یا از سندرم های سوء جذب رنج می برند ضروری باشد . در صورتی که مقدار کافی متیونین در دسترس باشد، معمولاً سیستئین می تواند توسط بدن انسان در شرایط فیزیولوژیکی طبیعی سنتز شود.

منابع صنعتی  
اکثر ال سیستئین به صورت صنعتی از هیدرولیز مواد حیوانی مانند پرهای طیور یا موی گراز به دست می آید. علیرغم اعتقاد گسترده در غیر این صورت، شواهد کمی نشان می دهد که از موهای انسان به عنوان ماده اولیه استفاده می شود و استفاده از آن به صراحت برای افزودنی های غذایی و محصولات آرایشی در اتحادیه اروپا ممنوع است. [6] [7] ال سیستئین تولید شده مصنوعی ، مطابق با قوانین حلال یهودی و مسلمانان ، نیز در دسترس است، البته با قیمت بالاتر. [8] مسیر مصنوعی شامل تخمیر با استفاده از جهش یافته E. coli است. دگوسا مسیری را از جایگزینی معرفی کردتیازولین ها [9] به دنبال این فناوری، ال -سیستئین با هیدرولیز اسید راسمیک 2 -آمینو-Δ2-تیازولین -4-کربوکسیلیک با استفاده از سودوموناس تیازولینوفیلوم تولید می شود .

Synonyms: H-Cys-OH , (R)-(+)-Cysteine

M-Clarity™ quality level = MQ200

Formula: HSCH₂CH(NH₂)CO₂H
MW: 121.16 g/mol
Boiling Pt: 254 °C (1013 hPa)
Melting Pt: 115 °C
Density: 1.523 g/cm³ (20 °C)
Storage Temperature: Ambient
MDL Number: MFCD00064306
CAS Number: 52-90-4
EINECS: 200-158-2
Merck Index: 13,02810

کلمات کلیدی : 
ال سیستئین - قیمت ال سیستئین - ال سیستئین چیست؟ - وارد کننده ال سیستئین 

لینک سایت :
https://azmiran.com/22144/163692
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ