تیمول 100 گرمی کد T0501 سیگما

اعتبار قیمت تا تاریخ 1402.7.27

Thymol (همچنین به عنوان 2-isopropyl-5-methylphenol، IPMP شناخته می شود) یک مشتق طبیعی فنول یکپارچه با فرمول ، C10H14O ، ایزومریک با کارواکرول است ، که در روغن آویشن یافت می شود و از Thymus vulgaris (آویشن مشترک) موجود است. و انواع مختلف دیگر گیاهان به عنوان یک ماده کریستالی سفید با بوی خوشبو معطر و خاصیت ضد عفونی کننده قوی. Thymol همچنین طعم و مزه متمایز و قدرتمند آویشن گیاه دارویی را نیز تهیه می کند ، همچنین از T. vulgaris تولید می شود.

علم شیمی

تیمول تنها در آب با pH خنثی کمی حل شده است ، اما در الکلها و سایر حلالهای آلی بسیار محلول است. همچنین در محلول های آبی به شدت قلیایی به دلیل دفع فنل ، محلول است.

Thymol دارای ضریب شکست 1/5208  و ضریب تفکیک تجربی (pKa) از 10 9 59.9. است. تیمول حداکثر تابش اشعه ماوراء بنفش را در 274 نانومتر در هوا جذب می کند.

تاریخ

مصریان باستان از آویشن برای سیرابی استفاده می کردند. یونانیان باستان از آن در حمام خود استفاده می کردند و آن را به عنوان بخور دادن در معابد خود می سوزاندند و معتقد بودند که این امر شجاعت به وجود می آورد. تصور می شد که گسترش آویشن در اروپا به دلیل رومی ها باشد ، زیرا آنها از آن برای تمیز کردن اتاق های خود و "طعم معطر به پنیر و لیکورها" استفاده می کردند. در قرون وسطای اروپا ، این گیاه برای کمک به خواب و دفع کابوسها در زیر بالشها قرار داده شد. در این دوره ، زنان نیز غالباً به شوالیه ها و رزمندگان هدایایی می دادند که شامل برگهای آویشن نیز می شد ، زیرا اعتقاد بر این بود که شجاعت را به سمت تحمل کننده می آورد. از آویشن نیز به عنوان بخور دادن استفاده می شد و در مراسم خاکسپاری روی تابوت ها قرار می گرفت ، زیرا قرار بود به زندگی بعدی اطمینان پیدا کند.

زنبورهای زنبور عسل Monarda fistulosa و Monarda didyma ، گلهای وحشی آمریکای شمالی ، منابع طبیعی تیمول هستند. بومیان بلک فوت ، عمل ضد عفونی کننده قوی این گیاهان را به رسمیت شناختند و از ماسوره گیاهان برای عفونت های پوستی و زخم های جزئی استفاده کردند. همچنین از تیسان ساخته شده از آنها برای درمان عفونتهای دهان و گلو ناشی از پوسیدگی دندان و لثه استفاده شده است.

تیمول اولین بار در سال 1719 توسط شیمیدان آلمانی کاسپار نویمان جدا شد. در سال 1853 شیمیدان فرانسوی A. Lallemand نام تیمول را داد و فرمول تجربی آن را تعیین کرد. تیمول اولین بار در سال 1882 توسط شیمیدان سوئدی اسکار ویدمن ساخته شد.

پژوهش

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که تیمول و کارواکرول در کاهش حداقل غلظت مهاری چندین آنتی بیوتیک در برابر پاتوژن های زئونوتیک و باکتری های فساد مواد غذایی مانند Salmonella typhimurium SGI 1 و Streptococcus pyogenes ermB بسیار مؤثر است. در مطالعات آزمایشگاهی ، تیمول به عنوان یک ضد قارچ در برابر فساد مواد غذایی و ورم پستان گاو مفید است. تیمول اثر ضد باکتریایی آزمایشگاهی را در شرایط in vitro در برابر سویه های آزمایش E. coli و P. aeruginosa (گرم منفی) ، و استافیلوکوکوس اورئوس و B. cereus (گرم مثبت) نشان می دهد. این فعالیت ضد باکتریایی با مهار رشد و تولید لاکتات و با کاهش جذب گلوکز سلولی ایجاد می شود.

اسانس آویشن در حفظ مواد غذایی مفید است. خاصیت ضد باکتریایی تیمول ، که بخش عمده ای از اسانس آویشن آویشن و سایر عناصر سازنده آن است ، تا حدودی با ویژگی لیپوفیلیک آنها همراه است و منجر به تجمع در غشاهای باکتریایی و حوادث متعاقب آن در اثر غشاء مانند کاهش انرژی می شود.

خاصیت ضد قارچ تیمول در برابر برخی از قارچ ها که از نظر گیاهان بیماری زا هستند به دلیل توانایی آن در تغییر مورفولوژی هیفال و ایجاد مصالح هیفالی است و در نتیجه باعث کاهش قطر هیفال و لیزهای دیواره هیف می شود.

استفاده می کند

تیمول

از تیمول در محلول های الکلی و پودرهای گرد و غبار برای درمان عفونت تنه یا کرم حلقه استفاده شده است و در ایالات متحده برای درمان عفونت های کرم قلاب دار استفاده شده است. مردم خاورمیانه همچنان برای کاهش و از بین بردن انگل های داخلی از زعارات ، ظرافتی که با مقادیر زیادی آویشن تهیه می شود ، استفاده می کنند. دهانشویه هنگامی که از آن برای کاهش پلاک و لثه استفاده می شود ، مشخص شده است که تیمول در ترکیب با کلرهگزیدین نسبت به زمانی که صرفاً توسط خود استفاده می شود ، موثرتر است. تیمول همچنین ماده ضد عفونی کننده فعال در برخی از خمیردندان ها ، مانند Johnson & Johnson's Euthymol است. از تیمول برای کنترل موفقیت آمیز کنه های واریو و جلوگیری از تخمیر و رشد قالب در کلنی های زنبور عسل استفاده شده است ، روش هایی که توسط زنبوردار R. O. B. Manley تهیه شده است. همچنین از تیمول به عنوان یک سموم دفع کننده سریع و آزار دهنده استفاده می شود. تیمول همچنین می تواند به عنوان ضد عفونی کننده پزشکی و ضد عفونی کننده مواد عمومی استفاده شود. 

این ماده شیمیایی بصورت بسته بندی بالک نیز موجود میباشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۵,۹۰۹,۶۰۹ تومان

ابزار وبلاگ