دی فنیل آلانین 5 گرمی کد p1751 کمپانی سیگما
فنیل آلانین (نماد Phe یا F ) یک اسیدآمینه ضروری با فرمول C است. 9اچ 11نه 2. می توان آن را به عنوان یک گروه بنزیل جایگزین گروه متیل آلانین ، یا یک گروه فنیل به جای هیدروژن انتهایی آلانین مشاهده کرد. این اسید آمینه ضروری به دلیل ماهیت بی اثر و آبگریز زنجیره جانبی بنزیل به عنوان خنثی و غیرقطبی طبقه بندی می شود. ایزومر L برای تشکیل بیوشیمیایی پروتئین های کدگذاری شده توسط DNA استفاده می شود . فنیل آلانین پیش ساز تیروزین است، انتقال دهنده های عصبی مونوآمین دوپامین ، نوراپی نفرین (نورآدرنالین)، اپی نفرین (آدرنالین) و رنگدانه پوست ملانین . توسط کدون های UUU و UUC کدگذاری می شود .  فنیل آلانین به طور طبیعی در شیر مادر پستانداران یافت می شود. در ساخت محصولات غذایی و نوشیدنی استفاده می شود و به عنوان مکمل غذایی به دلیل اثرات ضد درد و ضد افسردگی معروف آن فروخته می شود. این یک پیش ساز مستقیم برای تعدیل کننده عصبی فن اتیلامین است که یک مکمل غذایی رایج است. فنیل آلانین به عنوان یک اسید آمینه ضروری، در انسان و سایر حیوانات که باید فنیل آلانین یا پروتئین های حاوی فنیل آلانین را بخورند، به صورت جدید سنتز نمی شود.

آزمیران به عنوان وارد کننده محصولات سیگما آلدریچ آمادگی دارد این کالا را در بسته بندیهای 5 و 25 و 100 گرمی از کمپانی سیگما آلدریچ ارائه دهد 

تاریخچه  
اولین توصیف فنیل آلانین در سال 1879 انجام شد، زمانی که شولز و باربیری ترکیبی را با فرمول تجربی C 9 H 11 NO 2 در نهال های لوپین زرد ( Lupinus luteus ) شناسایی کردند. در سال 1882، ارلن مایر و لیپ برای اولین بار فنیل آلانین را از فنیل استالدئید ، سیانید هیدروژن و آمونیاک سنتز کردند.  کدون ژنتیکی فنیل آلانین برای اولین بار توسط J. Heinrich Matthaei و Marshall W. Nirenberg در سال 1961 کشف شد. آنها نشان دادند که با استفاده از mRNA برای وارد کردن چندین تکرار اوراسیل در ژنوم باکتری E. coli ، می توانند باعث تولید باکتری توسط باکتری شوند. پلی پپتیدی که فقط از اسیدهای آمینه فنیل آلانین مکرر تشکیل شده است. این کشف به ایجاد ماهیت رابطه کدگذاری کمک کرد که اطلاعات ذخیره شده در اسید نوکلئیک ژنومی را با بیان پروتئین در سلول زنده پیوند می دهد.

منابع غذایی  
منابع خوب فنیل آلانین تخم مرغ، مرغ، جگر، گوشت گاو، شیر و دانه های سویا هستند. یکی دیگر از منابع رایج فنیل آلانین، هر چیزی است که با شیرین کننده مصنوعی آسپارتام شیرین شود ، مانند نوشیدنی های رژیمی ، غذاهای رژیمی و داروها. متابولیسم آسپارتام باعث تولید فنیل آلانین به عنوان یکی از متابولیت های این ترکیب می شود.

توصیه های غذایی  
هیئت غذا و تغذیه (FNB) مؤسسه پزشکی ایالات متحده در سال 2002 میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDAs) را برای اسیدهای آمینه ضروری تنظیم کرد. برای فنیل آلانین به علاوه تیروزین، برای بزرگسالان 19 سال و بالاتر، 33 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن در روز.

D -، L - و DL - فنیل آلانین  
استریوایزومر D- فنیل آلانین (DPA) را می توان با سنتز آلی معمولی، به عنوان یک انانتیومر منفرد یا به عنوان جزئی از مخلوط راسمیک تولید کرد. در بیوسنتز پروتئین شرکت نمی کند اگرچه در پروتئین ها به مقدار کم یافت می شود - به ویژه پروتئین های قدیمی و پروتئین های غذایی که فرآوری شده اند . 
عملکردهای بیولوژیکی اسیدهای آمینه D نامشخص است، اگرچه D- فنیل آلانین دارای فعالیت دارویی در گیرنده نیاسین 2 است.  DL -Phenylalanine (DLPA) به عنوان یک مکمل غذایی به دلیل فعالیت های ضددرد و ضد افسردگی آن به بازار عرضه می شود . DL -Phenylalanine مخلوطی از D- phenylalanine و L- phenylalanine است. فعالیت ضد درد مشهور DL -phenylalanine ممکن است با انسداد احتمالی D- phenylalanine تجزیه انکفالین توسط آنزیم کربوکسی پپتیداز A توضیح داده شود . مکانیسم فعالیت ضد افسردگی فرضی DL - فنیل آلانین ممکن است توسط پیش ساز توضیح داده شود.نقش L- فنیل آلانین در سنتز انتقال دهنده های عصبی نوراپی نفرین و دوپامین . تصور می شود که افزایش سطح نوراپی نفرین و دوپامین در مغز اثر ضد افسردگی دارد. D- فنیل آلانین از روده کوچک جذب شده و از طریق گردش خون پورتال به کبد منتقل می شود. به نظر می رسد مقدار کمی از D- phenylalanine به L- phenylalanine تبدیل می شود. D- فنیل آلانین از طریق گردش خون در بافت های مختلف بدن توزیع می شود. به نظر می رسد که از سد خونی مغزی با کارایی کمتری نسبت به L- فنیل آلانین و بنابراین مقدار کمی از دوز مصرف شده D- فنیل آلانین بدون نفوذ به سیستم عصبی مرکزی از طریق ادرار دفع می شود.   L- فنیل آلانین یک آنتاگونیست در کانال های کلسیم α2δ Ca2 + با Ki 980 نانومولار است.  در مغز، L- فنیل آلانین یک آنتاگونیست رقابتی در محل اتصال گلیسین گیرنده NMDA  و در محل اتصال گلوتامات گیرنده AMPA است .  در محل اتصال گلیسین گیرنده NMDA L- فنیل آلانین دارای یک ثابت تفکیک تعادلی (KB ) 573 میکرومولار است که با رگرسیون شیلد  تخمین زده شده است که به طور قابل توجهی کمتر از غلظت L- فنیل آلانین مغز مشاهده شده در فنیل کتونوری انسانی درمان نشده است.  الفنیل آلانین همچنین آزادسازی انتقال دهنده های عصبی را در سیناپس های گلوتاماترژیک در هیپوکامپ و قشر مغز با IC 50 از 980 میکرومولار مهار می کند، غلظت مغزی که در فنیل کتونوری کلاسیک مشاهده می شود ، در حالی که D- phenylalanine اثر بسیار کمتری دارد.

3-Phenyl-D(+)-alanine ،  3-Phenyl-D-alanine ،  HD-Phe-OH ،  D-Phenylalanine

M-Clarity™ سطح کیفیت = MQ300

فرمول: C₉H11NO2
MW: 165.19 گرم بر مول نقطه
جوش: 295 درجه سانتی گراد (1013 hPa)
شماره MDL: MFCD00004270
شماره CAS: 673-06-3
EINECS: 211-603-5
Merck Index: 12,07425

کلمات کلیدی: 
فنیل آلانین - دی فنیل آلانین - فنیل دی آلانین - 3 فنیل دی آلانین 

لینک سایت :
https://azmiran.com/22144/43310
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ