ال هیستدین 25 گرمی کد H8000 Sigma-Aldrich

هیستیدین یکی از بیست اسید آمینه‌ی ضروری برای سلول‌های زنده است که در ساختار پروتئین‌ها یافت می‌شود و نقش کلیدی در فرآیندهای بیوشیمیایی دارد، از جمله حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر ماورابنفش و کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو.

افرادی که در رژیم غذایی‌شان هیستیدین کافی دریافت نمی‌کنند، ممکن است با مشکلاتی نظیر کاهش میزان هموگلوبین، پروتئین حمل‌کننده اکسیژن در خون، مواجه شوند. از آنجا که هیستیدین به میزان محدودی در کبد تولید می‌شود، لازم است از طریق مواد غذایی به میزان کافی دریافت شود تا سطح آن در بدن حفظ گردد.

هیستیدین همچنین به تولید مولکول‌های مهمی چون هیستامین و کارنوزین کمک می‌کند که نقش‌های حیاتی در بدن دارند. این اسید آمینه در مسیرهای متابولیکی مرتبط با ساخت پروتئین‌ها فعال است و میزان آن در ادرار نشان‌دهنده وضعیت کلی سیستم عضلانی است.

سطوح پایین هیستیدین با بیماری‌هایی نظیر روماتیسم مفصلی در ارتباط است. نشانه‌های کمبود هیستیدین شامل خشکی پوست، ضایعات پوستی، آنمی، کاهش شنوایی و احساس کلی خستگی و بیماری است، اما تشخیص دقیق این کمبود نیازمند ارزیابی پزشکی است.

به طور مقابل، مصرف بیش از حد هیستیدین (بیش از 32 گرم در روز) می‌تواند منجر به سردرد، ضعف، خستگی، تهوع، بی‌اشتهایی، افسردگی و از دست دادن حافظه شود. همچنین، در یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به شیزوفرنی، مشخص شد که سطح هیستیدین خون آنها بالاتر از حد معمول است، نشان دهنده این است که افزایش سطح هیستیدین ممکن است تأثیرات منفی بر مغز داشته باشد.

بخش

مشخصات

نام‌گذاری آیوپاک

Histidine

دیگر نام‌ها

2-Amino-3-(1H-imidazol-4-yl)propanoic acid

شناسه‌ها

شماره ثبت سی‌ای‌اس

۷۱-۰۰-۱

پاب‌کم

۷۷۳

کم‌اسپایدر

۶۰۳۸

UNII

4QD397987E

دراگ‌بانک

DB00117

KEGG

D00032

ChEBI

CHEBI:57595

ChEMBL

CHEMBL۱۷۹۶۲

خصوصیات

فرمول مولکولی

C6H9N3O۲

جرم مولی

۱۵۵٫۱۵ g mol−1

انحلال‌پذیری در آب

4.19g/100g @ 25 °C

مخفف‌ها

مخفف سه‌حرفی

His

مخفف تک‌حرفی

H

بار زنجیر جانبی

بدون بار

ویژگی‌های عمومی

توضیحات

هیستیدین یکی از بیست اسید آمینه‌ی اصلی یاخته‌های زنده است

Top of Form

 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان

ابزار وبلاگ