گلیسیرین آرایشی و بهداشتی (USPگرید) مالزی - اندونزی بسته بندی : بشکه های 250 کیلویی

·       نام مترادف : گلیسرول  

·       نامهای انگلیسی :  1,2,3-Propanetriol, Trihydroxylpropane, Protol, Glycerin, 1,2,3-Propanetriol, Glycerin

·       فرمول : HOCH2CH(OH)CH2OH

·       شماره Cas : 56-81-5

·       جرم ملکولی :  92.09

·       درجه خلوص ≥99.0% (acidimetric)

·       بصورت مایع

·       نقطه ذوب 182 °C/20 mmHg (lit.)

·       دارای pH 5 (20 °C, 100 g/L in H2O)

گلیسیرین یا گلیسرول ، یک ترکیب ساده تریول است. این یک مایع بی رنگ، بی بو و چسبناک است که طعم شیرین و غیر سمی دارد. ستون اصلی گلیسرول در لیپیدهایی به نام گلیسرید یافت می شود. از آنجایی که دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است، به طور گسترده در درمان های زخم و سوختگی مورد تایید FDA استفاده می شود. برعکس، به عنوان یک محیط کشت باکتری نیز استفاده می شود. می توان از آن به عنوان یک نشانگر موثر برای اندازه گیری بیماری کبد استفاده کرد. همچنین به طور گسترده ای به عنوان یک شیرین کننده در صنایع غذایی و به عنوان یک مرطوب کننده در فرمولاسیون های دارویی استفاده می شود. گلیسیرین به دلیل داشتن سه گروه هیدروکسیل ، با آب قابل اختلاط است و ماهیت رطوبت سنجی دارد.

ساختار

اگرچه گلیسیرین غیر کایرال است، اما با توجه به واکنش های یکی از دو الکل اولیه ، گلیسرول پروکیرال است . بنابراین، در مشتقات جایگزین، شماره‌گذاری stereospecific مولکول را با پیشوند "sn-" قبل از نام ریشه مولکول برچسب‌گذاری می‌کند.

موارد مصرف

از گلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می‌شود. گلیسیرین برای تهیه لوسیون کرم‌های صورت به کار می‌رود، زیرا رطوبت را در سطح پوست نگه می‌دارد. از این ماده برای تهیه لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود، چون حلال خوبی است و باعث جذب رطوبت در سطح پوست می‌شود و پوست را نرم و چرب می‌کند. گلیسیرین به صورت شیاف به‌عنوان ملین‌هیپراسموتیک و نرم‌کننده برای پیش‌گیری از یبوست استفاده می‌گردد. همچنین به‌دلیل مزهٔ شیرین گلیسرین، از آن در ساخت آبنبات نیز استفاده می‌گردد.

مکانیسم اثر

چون گلیسیرین یک مایع با قدرت بالای جذب رطوبت هوا است با استفاده از صابون‌های گلیسیرینه پوست دست خشک نمی‌شود.

خواص گلیسیرین

گلیسیرین یک الکل سه عاملی با فرمول C3H5(OH)3 است. گلیسیرین مایعی زلال، بی‌رنگ و بدون بو است. در معرض هوا به آرامی رطوبت را جذب می‌کند. گلیسیرین به هر نسبتی در آب و اتانول حل می‌شود اما در حلال‌های آلی مانند کلروفرم، اتر، بنزن و… حل نمی‌شود. بیشتر ترکیباتی که در آب یا الکل حل نمی‌شوند، در گلیسیرین محلول هستند.

سایر کاربرد

از گلیسیرین در صابون‌سازی، برای تولید صابون‌های شفاف و در صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود. در ساخت مواد منفجره مثل نیترو گلیسیرین، برای روغن‌کاری ابزارها و تأسیسات فلزی و نیز برای جلوگیری از یخ بستن جک‌های هیدرولیکی از گلیسیرین استفاده می‌شود.

تولید

حدوداً ۹۵۰۰۰۰ تن گلیسرول در هر سال در آمریکا و اروپا تولید شده‌است. ۳۵۰۰۰۰ تن از گلیسرول در آمریکا تنها از ۲۰۰۰–۲۰۰۴ تولید شده‌است. تولید آن در سوختهای بیوزیستی (همان‌طور که دستور EU 2003/30/EC ذکر شده‌است) افزایش خواهد یافت. نیاز به جایگزینی ۵٫۷۵ درصد از سوختهای نفتی با سوخت زیستی در تمام ایالتهای آمریکا در ۲۰۱۰ دارد و چون گلیسرول یک محصول فرعی در تولید بیو دیزل زیستی می‌باشد پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۰ تولید آن شش برابر بیشتر از تقاضا خواهد شد.

 

تولید از چربی‌ها و روغن‌ها

تری گلیسیریدهای موجود در چربی‌ها و روغن‌ها در تعریف استرهای گلیسرول با زنجیره بلند اسیدهای کربوکسیلیک می‌باشند. هیدرولیز (صابون سازی) یا ترانس‌استریفیکیشن این تری گلیسیریدها کمیتهای متناسب با وزن اتمی از گلیسرول را تولید می‌کند. در این طرح گلیسرول که به عنوان یک محصول مشترک در تولید نمک‌های کربوکسیلیک زنجیره بلند است به عنوان صابون استفاده شده‌است.

گلیسرول همچنین یک محصول فرعی از تولید دیزل زیستی از طریق ترانس استرسازی می‌باشد. این شکل از گلیسیرین خام اغلب ظاهری تیره با یک قوام چسبناک و شبیه شربت دارد. تری گلیسیریدها با یک الکل مانند اتانول می‌شکنند و به اتیل استر اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می‌شوند.

گلیسرول از تری گلیسیریدها در مقیاس زیاد تولید شده‌است اما محصول خام دارای کیفیت متغیری است با یک قیمت فروش کمتراز ۸–۱ سنت آمریکا برای هر پوند در سال ۲۰۱۱. این گلیسرول می‌تواند خالص شود اما فرایند ان هزینه بر و گران می‌باشد. در نتیجه بخش مهمی از گلیسرول خام به عنوان هدر رفته در نظر گرفته می‌شود. برخی گلیسرول‌ها برای تولید انرژی سوزانده می‌شوند اما ارزش گرمایی پایین است. گلیسرول خام از هیدرولیز تری گلیسیریدها می‌تواند توسط طرز عمل با کربن فعال شده خالص شود تا ناخالصی‌های ارگانیک را از بین ببرد و حذف کند فلز قلیایی تا استرهای گلیسرول عکس‌العمل نشان نداده حذف کند و تبادل یون تا نمک‌ها را حذف کند و از بین ببرد. گلیسرول با خلوص بالا (% ۹۹٫۵) توسط عصاره‌گیری چند مرحله‌ای به دست می‌آید. خلأ به دلیل نقطه جوش بالای گلیسرول (۲۹۰ درجه حرارت) کمک‌کننده است.

گلیسرول ترکیبی

گلیسرول ترکیبی به موادی اشاره می‌کند که از منابع غیر تری گلیسیریدی بدست می‌آید. گلیسرول ممکن است همچنین توسط ریشه‌های مختلف از پروپیلن تولید شود. فرایند دی پیکلرو هیدرین از همه مهم‌تر است شامل کلرینه کردن پروپیلن می‌شود تا کلرید آلیل بدهد که با هیپوکلریت اکسید شده‌است و به دی کلرو هیدرین تبدیل شده که با یک پایه قوی عکس‌العمل نشان می‌دهد تا اپی کلرو هیدرین بدهد. اپی کلرو هیدرین سپس هیدرولیز می‌شود تا گلیسرول بدهد. فرایندهای آزاد از کلرین از پروپیلن شامل ترکیب گلیسرول از اکرولین و اکسید پروپیلن می‌شود. به دلیل تأکید روی دیزل زیستی از آنجاییکه گلیسرول یک محصول هدر رفته‌است بازار برای گلیسرول خیلی نامطلوب است و این فرایندهای قدیمی خیلی اقتصادی نیستند. به دلیل عرضه بیش از تقاضای گلیسرول تلاش‌هایی انجام شده‌است تا گلیسرول را به پیش مرحله‌هایش تغییر دهد مانند اکرولین و اپی کلروهیدرین.

کاربردها

صنعت غذا (صنایع غذایی)

در غذا و آشامیدنی‌ها گلیسرول به عنوان یک ماده‌ای که رطوبت را به خود جذب می‌کند حلال و شیرین‌کننده خدمات می‌دهد و ممکن است به حفظ غذاها کمک کند. این همچنین به عنوان پرکننده در غذاهای با چربی کم که از نظر اقتصادی آماده شده‌اند استفاده می‌شود (مثل کلوچه‌ها) و به عنوان یک عامل ضخیم‌کننده در نوشابه الکلی استفاده می‌شود. گلیسرول و آب استفاده می‌شوند تا انواع مشخص و معین برگ‌ها را نگهداری کنند. مانند یک جانشین قند و شکر حدوداً ۲۷ کیلو کالری در هر قاشق چای خوری دارد و ۶۰ درصد شیرین تر از چغندر قند می‌باشد. این باکتری را تغذیه نمی‌کند که پلاک‌ها و جرم‌ها را شکل می‌دهد و باعث حفره‌های دندانی می‌شوند. به عنوان یک افزودهٔ غذایی گلیسرول با شمارهٔ E422 نام‌گذاری شده‌است. این به یخ زدن اضافه شده تا از خیلی سخت شدن آن جلوگیری شود. همان‌طور که در غذاها استفاده شده‌است گلیسرول توسط انجمن رژیم آمریکا مانند یک کربوهیدرات طبقه‌بندی شده‌است. مؤسسه دارو و غذا آمریکا طراحی کربوهیدرات شامل تمام مواد تغذیه دارای کالری بدون پروتیین و چربی می‌شود. گلیسرول یک تراکم کالری مشابه به شکر دارد اما یک گلیسمیک پایین‌تر و سوخت و ساز متفاوت درون بدن دارد بنابراین برخی مختصات تغذیه‌ای گلیسرول را به عنوان یک شیرین‌کننده سازگار با رژیم‌های کربوهیدرات پایین می‌پذیرد.

کاربردهای مراقبت شخصی و داروشناسی

شیاف‌های گلیسرول به عنوان ضد یبوست استفاده می‌شوند. گلیسرول در آماده‌سازی‌های مراقبت شخصی و داروشناسی و پزشکی استفاده می‌شود عمدتاً به عنوان یک وسیله پیشرفت برقی – فراهم کردن روغن کاری و به عنوان ماده‌ای که رطوبت را به خود جذب می‌کند استفاده می‌شود. در درمان پیشگیری آلرژی – شربت‌های سرما خوردگی – اکسپکتورانت و اکسیر – خمیر دندان – دهان شویه- محصولات مراقبت پوست- کرم اصلاح- محصولات مراقبت مو – صابون‌ها و روغن‌های شخصی مبنی بر آب دیده شده‌است. در اشکال استفاده جامد مثل قرص‌ها – گلیسرول به عنوان عامل نگهدارنده قرص استفاده می‌شود. برای مصرف عمومی- گلیسرول توسط آمریکا در میان نوشیدنی‌های الکلی قندی به عنوان یک تغذیه پر کالری طبقه‌بندی شده‌است.

گلیسرول یک محتوی از صابون گلیسیرین می‌باشد. روغن‌های ضروری برای رایحه و عطر خوب اضافه شده‌است. این نوع از صابون توسط مردم با پوست حساس و به آسانی آسیب دیده استفاده می‌شود زیرا از خشکی پوست با ویژگی‌های مرطوب‌کنندگی اش جلوگیری می‌کند. رطوبت از طریق لایه‌های پوست جذب می‌شود و از خشکی زیاد و تبخیر جلوگیری می‌کند یا آن را آهسته می‌کند. با منافع مشترک گلیسیرین یک جزء معمول در بسیاری از دستورهای نمک‌های حمام می‌باشد. اگر چه برخی ادعاها که به دلیل ویژگی‌های جذب رطوبت گلیسیرین است می‌تواند بیشتر یک تأخیر اندازه باشد تا سودی داشته باشد.

گلیسرول می‌تواند به عنوان یک مند یبوست وقتی که وارد رکتوم در شیاف یا شکل دوز پایین‌تر ۲ تا ۱۰ میلی لیتر استفاده شود. این مخاط مقعد را می‌سوزاند و یک تأثیر هایپروزموتیک دارد. اگر به صورت دهانی استفاده شود اغلب مخلوط شده با آب میوه تا مزه شیرینی اش را کاهش دهد. گلیسرول می‌تواند باعث یک کاهش سریع و موقتی در فشار داخلی چشم شود این می‌تواند برای درمان فوری اولیه فشار چشم شدید مفید باشد.

افشره‌های گیاهی

وقتی در افشره‌ها روش تک رنگ استفاده می‌شود به ویژه به عنوان یک حلال ۱۰ درصد گلیسرول جوهر سازو را از ته‌نشین شدن در افشره‌های اتانول گیاهان (ته رنگ) جلوگیری می‌کند. این همچنین به عنوان یک جایگزین بدون الکل در اتانول به عنوان حلال در اماده‌سازی افشره‌های هربال استفاده شود. این کمتر فشرده‌است وقتی در یک روش ته رنگ استاندارد استفاده می‌شود. گلیسرول حدوداً ۳۰ درصد ارامتر توسط بدن جذب می‌شود که باعث یک بارگلسیمیک کمتر می‌شود. ته رنگ‌های مبنی بر الکل می‌تواند همچنین الکل حذف شده داشته باشد و با گلیسرول برای نگهداری ویژگی‌هایش جایگزین شود. چنین محصولاتی بدون الکل نیستند یا در حالت علمی یا قابل مصرف اما باید در تمام مثال‌های دقیق تر به محصولات الکل حذف شده اشاره کرد. تولیدکنندگان افشره مایع اغلب در آب‌های گرم هرب را افشره می‌کنند پیش از اینکه گلیسرین به آن اضافه کنند تا گلیسریت بسازند وقتی به عنوان یک افشره بوتانیکال (گیاهی بدون الکل واقعی یعنی اتانول) استفاده می‌شود که در روش‌های مبنی بر دینامیک بدون ته رنگ جدید حلال است. گلیسرول نشان داده‌است با درجه بالا از افشردگی برای بوتیکال‌ها شامل حذف جانشین‌های زیاد و محتویات پیچیده را می‌شود داشته باشد با یک قدرت فشرده که می‌تواند الکل و حلال‌های الکل در آب را ریول کند.

این گلیسرول شامل چنین قدرت فشرده‌سازی بالا می‌باشد فرض می‌شود که گلیسرول با ساختار سه اتمی با روش‌های دینامیک بر خلاف روش‌های ته رنگ غیرفعال استاندارد که بهتر در ساختار دو اتمی الکل قرار دارد استفاده می‌شود. گلیسرول ویژگی درونی و ذاتی غیرطبیعی یا یک جانشین گیاهی الکلی یعنی اتانولیک، متانولیک الکل (چوب) و غیره را شامل می‌شود. گلیسرول یک عامل نگهدارنده برای افشره گیاهی است که وقتی در غلظتهای مناسب در یک پایه حلال افشره استفاده می‌شود. اجازه تغییر یا کاهش اکسید شدن یک جانشین افشره پایان یافته را حتی بعد از چندین سال نمی‌دهد. هم گلیسرول و اتانول عامل‌های نگهدارنده در دسترسی هستند. گلیسرول در عمل ضد باکتری است و اتانول در عمل باکتری است.

ضد انجماد

مانند اتیلن گلیکول و پروپالین گلیکول، گلیسرول، یک کوزموتروپ غیر یونی است که پیوندهای هیدروژنه قوی با مولکول‌های آب را شکل می‌دهد، در مقایسه و با پیوندهای هیدروژنه آب-آب این شکل‌گیری کریستال لاتنیک را از یخ بدون حرارت به‌طور خاصی پایین رفته‌است می‌شکند، حداقل نقطه ذوب حدود ۳۶- درجه فارنهایت / ۳۷٫۸- درجه سلسیوس با ۷۰ درصد گلیسرول در آب می‌باشد. گلیسرول به‌طور تاریخی به عنوان ضد انجماد برای کاربردهای حرکتی پیش از جایگزینی با اتیلن گلیکول استفاده می‌شود؛ که یک نقطه انجماد پایین‌تر دارد. در حالیکه حداقل نقطه انجماد یک مخلوط گلیسرول-آب بالاتر از یک مخلوط آب-گلیسرول اتیلن می‌باشد. گلیسرول سمی نیست و برای استفاده در کاربردهای حرکتی چندین بار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در آزمایشگاه گلیسرول معمول حلال برای عامل‌های آنزیمی نگهداری شده در دماهای زیر صفر درجه به دلیل افت دمای انجماد می‌باشد. این همچنین به عنوان یک نگهدارنده سرما استفاده شده‌است که گلیسرول در آب حل نشده‌است تا آسیب توسط کریستال‌های یخ به ارگانیسم‌های آزمایشگاه را کاهش می‌دهد کخ در محلول‌های یخ زده و منجمد نگهداری شده‌است مانند باکتری، کرم‌ها و جنین پستانداران.

میانجی‌ها و واسطه شیمیایی

گلیسرول استفاده شده‌است تا نیتروگلیسرین تولید کند که یک جز ضروری منفجر شونده‌های مختلف مانند دینامیت، ژلیگنیت (ماده ژلاتینی و منفجره‌ای که از نیتروگلیسیرین ساخته می‌شود) و محرک‌هایی شبیه کوردیت می‌باشد. اعتماد روی صابون‌سازی تا محصول مشترک گلیسیرین مصرف شده این را سخت‌تر کرده‌است تا تولید را افزایش دهیم تا تقاضای دوران جنگ را فراهم کند در اینجا فرایندهای ترکیب گلیسرین اولویت‌های دفاع ملی در روزهای نزدیک به جنگ جهاتی دوم بودند. نیتروگلیسرین، هم چنین گلیسریل ترنیترات شناخته می‌شود معمولاً انجنیا پکتور آزاد می‌کند که به صورت قرص‌های زیر زبانی یا اسپری استفاده می‌شود. آلیل یدید یک ساختار شیمیایی برای پلیمرها، نگهدارنده‌ها، کاتالیزورهای ارگانومیک و داروشناسی می‌تواند توسط استفاده از فسفرهای المانی و ید در گلیسرول شود یک دغدغه اصلی تحقیق انجام شده‌است تا سعی شود محصولات ارزش افزوده از گلیسرول خام (شامل ۲۰ درصد آب و کاتالیزور استری می‌شود) از تولید دیزل زتی به دست می‌آید. منبع وقتی سوزانده می‌شود یا گاز گرفته می‌شود همچنین مورد کشف قرار گرفته‌است.

واحد تولید گاز هیدروژن

استات گلیسرین (به عنوان سوخت اضافی بالقوه)

تبدیل به پروپالین گلیکول

تبدیل به آلرولین

تبدیل به اتانول

تبدیل به اپکلرو هیدرین، مواد خام برای اپوکسی رسین

سوخت و ساز

گلیسرول یک پیش‌ساز برای ساخت تری گلیسیریدها و فسفولیپیدها در بافت چرب و کبد است. هنگامیکه بدن چربی ذخیره شده را به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند گلیسرول و اسید چرب در جریان خون رها می‌شوند، گلیسرول در گردش پروتئین‌ها را مانند گلوکز یا فروکتوز گلیکیت نمی‌کند و منجر به تشکیل محصولات نهایی پیشرفته گلیکیت (AGEs) نمی‌شود.

در برخی ارگانیسم‌ها گلیسرول می‌تواند به‌طور مستقیم وارد مسیر گلیکولیز شود و بنابراین انرژی برای سوخت و ساز سلولی را فراهم کند یا بالقوه به گلوکز تبدیل شود (گلوکونئوژنز). پیش از اینکه گلیسرول بتواند وارد مسیر گلیکولیز یا گلوکونئوژنز (بسته به شرایط فیزیولوژیکی) شود ابتدا می‌بایست به گلیسرآلدئید ۳ فسفات (توسط آنزیم گلیسرول کیناز) تبدیل شود. آنزیم گلیسرول‌کیناز عمدتاً در کبد و کلیه وجود دارد اما همچنین در دیگر بافت‌ها شامل عضلات و مغز نیز موجود می‌باشد. در بافت چربی، گلیسرول ۳ فسفات از دی‌هیدروکسی استون فسفات با آنزیم گلیسرول ۳ فسفات دهیدروژناز به دست می‌آید.

گلیسرول وقتی هضم می‌شود سمیت کمتری دارد. متوسط دوز کشنده (LD50) با مصرف دهانی برای موش‌ها ۱۲۶۰۰ و ۸۷۰۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم برای هر موش است.

موارد تاریخی آلودگی و ناخالصی با دی اتیلن گلیکول

گلیسرول و دی اتیلن گلیکول از نظر ظاهر، بو و مزه غیرقابل تشخیصند لذا احتمال جابجایی یا ناخالصیشان بالاست. سازمان غذا، دارو و مواد آرایشی فدرال در ۱۹۳۷ موردی از آلودگی الگزیر سولفانیلامید را با دی اتیلن گلیکول مشاهده کرد. پس از آلودگی به وجود آمده توسط دی اتیلن گلیکول در ۴ می ۲۰۰۷ سازمان غذا و داروی آمریکا به تمام سازندگان آمریکایی داروها پیشنهاد کرد که تمام بسته‌های گلیسرول مصرفی برای دی اتیلن گلیکول سمی مورد آزمایش و تست قرار گیرد. این توصیه به دنبال کشف صدها کیلو چربی سمی در پاناما که ادعا شد اشتباهاً توسط شرکت پانامانیایی وارد شده‌است انجام شد. دی اتیلن گلیکول ارزانتر به عنوان گلیسرول گرانتر دوباره نام‌گذاری شده‌است.

سئوالات شما :

گلیسیرین برای چه مواردی استفاده می شود؟

گلیسیرین در انواع محصولات غذایی و نوشیدنی از جمله نوشیدنی‌های مختلف، میله‌های تغذیه‌ای و انرژی‌زا، آیسینگ کیک، آب نبات‌های نرم، آدامس، چاشنی‌ها، کرم‌ها، غذاهای رژیمی، میوه‌های خشک، فوندانت، فاج و مارشمالو استفاده می‌شود.

آیا گلیسیرین برای پوست بی خطر است؟

بله، گلیسیرین برای پوست کاملا بی خطر است. فقط به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آن در مراقبت از پوست DIY، بهتر است گلیسیرین خالص را با مواد یا محصولات دیگر مانند گلاب یا ویتامین E رقیق کنید تا از تحریک آن جلوگیری کنید.

آیا گلیسیرین برای انسان مضر است؟

در حالی که گلیسیرین به طور کلی بی خطر و غیر سمی است، فردی که آن را به صورت خوراکی مصرف می کند ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. آنها می توانند شامل: سردرد خفیف باشند. حالت تهوع

آیا می توانم از گلیسیرین روی صورتم استفاده کنم؟

طبق تحقیقات علمی، استفاده از گلیسیرین برای صورت کاملاً بی خطر است . به طور گسترده ای در چندین کرم و پاک کننده صورت استفاده می شود. با این حال، گلیسیرین به راحتی رطوبت، گرد و غبار و آلودگی را جذب و جذب می کند که می تواند باعث تحریک برخی افراد شود.

گلیسیرین و فواید آن چیست؟

گلیسیرین یک مرطوب کننده است، نوعی ماده مرطوب کننده که آب را از سطوح عمیق تر پوست و هوا به لایه بیرونی پوست شما می کشد . در محصولات مراقبت از پوست، گلیسیرین معمولاً به همراه مواد انسدادی، نوع دیگری از عوامل مرطوب کننده، برای به دام انداختن رطوبتی که به داخل پوست می کشد، استفاده می شود.

گلیسیرین از چه چیزی ساخته شده است؟

گلیسیرین یک الکل قندی است که از محصولات حیوانی، گیاهان یا نفت بدست می آید. گلیسیرین گیاهی گونه ای است که از روغن های گیاهی تهیه می شود. گفته می شود که بیش از دو قرن پیش به طور تصادفی با حرارت دادن مخلوطی از روغن زیتون و مونوکسید سرب کشف شده است.

آیا گلیسیرین برای لب ها مفید است؟

سلامت لب‌ها را افزایش می‌دهد و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. استفاده منظم از گلیسیرین روی لب‌ها نه تنها لب‌های شما را سالم و نرم نگه می‌دارد، بلکه پوست مرده را از ناحیه لب‌های شما نیز پاک می‌کند. اما این نیست. استفاده منظم از گلیسیرین رشد سلول های جدید پوست را نیز تحریک می کند.

آیا گلیسیرین جوش ها را از بین می برد؟

گلیسیرین منافذ پوست را تمیز کرده و آلودگی را از بین می برد. پوست را سالم نگه می دارد. گلیسیرین آکنه را کاهش می دهد و منافذ پوست را تمیز نگه می دارد.

آیا گلیسیرین می تواند لکه های تیره را از بین ببرد؟

گلیسیرین برای کمک به حفظ رطوبت پوست، ترمیم آسیب و محافظت از پوست در برابر عفونت ها عالی است. اما در حالی که گلیسیرین می تواند سلامت کلی پوست را بهبود بخشد، هدف آن سفید کردن یا روشن کردن پوست نیست، و همچنین شواهدی وجود ندارد که از توانایی آن در کاهش هایپرپیگمانتاسیون حمایت کند.

آیا گلیسیرین سیاهی دور چشم را از بین می برد؟

چشم ها: استفاده از گلیسیرین به عنوان کرم زیر چشم در شب، به خلاص شدن از شر سیاهی دور چشم کمک می کند و پوست زیر چشم شما را شاداب و صاف می کند. از اکثر کرم های احیا کننده موجود در بازار بهتر است.

عوارض جانبی گلیسیرین چیست؟

عوارض جانبی ممکن است شامل سردرد، سرگیجه، نفخ، حالت تهوع و اسهال باشد. هنگامی که روی پوست استفاده می شود: گلیسرول احتمالاً بی خطر است. ممکن است باعث قرمزی، خارش و سوزش شود.

آیا گلیسیرین قند خون را افزایش می دهد؟

گلیسیرین به دسته خاصی از کربوهیدرات ها به نام پلیول تعلق دارد که شامل الکل های قندی مانند سوربیتول و اریتریتول نیز می شود. گلیسیرین مانند قند الکل ها که قبلاً در مورد آنها صحبت کردم طعم شیرینی دارد اما به عنوان قند در بدن متابولیزه نمی شود و باعث افزایش قند خون نمی شود.

آیا می توانم روزانه گلیسیرین را روی صورتم بزنم؟

گلیسیرین به طور کلی برای استفاده بر روی پوست بی خطر است . با این حال، هرگز نباید آن را برای مدت طولانی در حالت رقیق نشده روی پوست خود بگذارید. طبیعت غلیظ و چسبناک آن گرد و غبار و آلودگی را به صورت شما جذب می کند، بنابراین کمی بعد از استفاده آن را بشویید.

چرا گلیسیرین در دهان شویه وجود دارد؟

در محصولات مراقبت از دهان ما، گلیسیرین به بدن و قوام می بخشد و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند . همچنین می تواند احساس خوشایندی را در دهان ایجاد کند و به افزایش طعم کمک کند.

آیا گلیسیرین برای موهای شما مفید است؟

گلیسیرین برای موهای مجعد، ضخیم یا وز خوب است، اگرچه می تواند برای همه انواع مو مفید باشد . برای موهای آسیب دیده مفید است و ممکن است به اندازه کافی حالت دهد تا از شکستگی جلوگیری کند. به نظر می‌رسد موها سریع‌تر رشد می‌کنند زیرا در انتها نمی‌شکنند.

گلیسیرین و گلاب برای چه مواردی استفاده می شود؟

این دارو به عنوان یک مرطوب کننده برای درمان یا پیشگیری از خشکی، زبری، پوسته پوسته شدن، خارش پوست و تحریکات جزئی پوست (مانند بثورات پوشک، سوختگی پوست در اثر پرتودرمانی) استفاده می شود. نرم کننده ها موادی هستند که پوست را نرم و مرطوب می کنند و خارش و پوسته پوسته شدن پوست را کاهش می دهند.

گلیسیرین بهتر است یا هیالورونیک اسید؟

مولکول های بزرگتر هیالورونیک اسید در حالت نشستن روی پوست به عنوان یک بالشتک آبرسان بهتر عمل می کنند ، بنابراین چیزی که دریافت می کنید یک اثر سطحی تر است. با این حال، گلیسیرین به پوست کمک می کند تا به طور کلی رطوبت خود را بهتر حفظ کند، از دست دادن آب را به حداقل برساند و حتی تحریک را آرام کند.

آیا می توانیم گلیسیرین را قورت دهیم؟

استفاده از محصولات مراقبت از دهان حاوی گلیسیرین بی خطر است، اما نباید آن ها را قورت داد، زیرا مصرف مقادیر زیاد گلیسیرین می تواند منجر به گاز، نفخ و اسهال شود.

آیا می توانم گلیسیرین را با روغن زیتون مخلوط کنم؟

افزودن چند قطره گلیسیرین به روغن مورد علاقه خود - مانند نارگیل، زیتون یا جوجوبا - نیز می تواند یک گزینه مرطوب کننده خوب باشد. TBH، شما می توانید گلیسیرین را تقریبا با هر چیزی مخلوط کنید.

آیا می توانم گلیسیرین را به شامپوم اضافه کنم؟

گلیسیرین یکی از بهترین حالت دهنده های طبیعی برای مو است. می توانید گلیسیرین را به نسبت 1:5 به نرم کننده خود اضافه کنید. آن را کاملاً مخلوط کرده و پس از شامپو روی موهای مرطوب بمالید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه روی پوست بماند و با آب معمولی بشویید.

گلیسیرین با موهای مجعد چه می کند؟

بنابراین وقتی صحبت از محصولات موهای مجعد شما می شود، گلیسیرین به عنوان یک مرطوب کننده استفاده می شود . مرطوب کننده یک ماده مرطوب کننده است که برای نگه داشتن رطوبت استفاده می شود. مرطوب کننده ها اغلب در لوازم آرایشی به عنوان راهی برای افزایش و حفظ رطوبت در محصولات مراقبت از مو از جمله شامپو، نرم کننده، سرم مو و غیره استفاده می شوند.

جهت دریافت قیمت و برگه آنالیز و مشخصات فنی لطفا با تلفن 09125344368 تماس حاصل فرمائید 

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ