اینکوباتور Co2 ساخت ایران

توضیحات :

.....دستگاه انكوباتور CO2 بطور گسترده اي در مراكز دانشگاهي ، تحقيقاتي و موسسات توليدي كاربرد هاي بسياري دارد. بيشترين كاربرد اين نوع از انكوباتورها جهت كشت سلول، باكتريهاي بيهوازي و ساير ميكروارگانيسمهائي است كه در فرايند تحقيقات و حتي ساخت دارو و اكسن مورد استفاده قرار مي گيرند. در اين انكوباتورها ميزان دما ،  CO2 و رطوبت كابين به دقت توسط سيستمهاي كنترلي پيشرفته مورد پايش و كنترل قرار گرفته و معمولا اين دستگاه  هميشه روشن و در حال كار است.در گذشته اي نه چندان دور كابين داخلي اين دستگاهها بصورت دو لايه و عايق بندي شده ساخته مي شد و بين ديواره هاي آن آب مقطر مي ريختند. به همين دليل به اين دسته از انكوباتورها Water Jacket اطلاق مي شد.اين كار با بهره گيري از ظرفيت گرمائي ويژه آب، صرفا براي يكنواخت نمودن دماي كابين و تامين سريع دماي از دست رفته در هنگام باز شدن درب دستگاه كارآيي خوبي داشت. با توجه به مشكلات نگهداري و وزن زياد اين دستگاهها و نيز كند بودن در افت و خيز دماي مورد نياز، همزمان با پيشرفت تكنولوژي، سيستمهاي هوشمند ديجيتالي به سرعت اين نقص را برطرف نمود و حتي به مراتب بهتر از آب باعث  جبران دماي از دست رفته مي شوند. در تكنيك جديد ديگر نيازي به كابين چند لايه نبوده و اين دستگاهها با نام Air Jacket معروف شدند.

از آنجائيكه باز و بسته شدن درب دستگاه جهت برداشت و گذاشتن ظروف داخل انكوباتور اجتناب ناپذير است و از طرف ديگر افت ناگهاني دما و حتي افزايش ناگهاني آن شوك و استرس زيادي به سلولهاي جانوري وارد مي كند، كنترلرهاي ديجيتالي ويژه اي براي Fast Recovery ساخته شد كه بسيار قابل اطمينان هستند.

يكي ديگر از اصول كار با انكوباتور CO2 مسئله استريل بودن فضاي داخل آنست بطوريكه يك آلودگي بي اهميت براحتي مي تواند زحمات چندين ماهه براي كشت را هدر دهد. به همين دليل در بعضي از برندهاي معتبر سيكل دماي بين 160 تا 180 درجه كه به نام Hot Sterilization مي شناسيم را در دستگاههاي خود تعبيه نمودند. هر چند اين روش جوابگوست اما براي هر بار ميبايست ظروف داخل انكوباتور از آن خارج شده و به دستگاه مشابه ديگري منتقل شوند كه خود عاري از احتمال آلودگي و صرف وقت و هزينه نخواهد بود. در حال حاضر انكوباتورهاي توليدي اين شركت بدون سيكل داغ و فقط با مقداري الكل يا آب اكسيژنه براحتي پاك شده و نيازي به صرف وقت و جابجائي ظروف ندارند.

هم اكنون اين شركت سنسورهاي  CO2 خود را از شركت Alphasense كه يك شركت معتبر انگليسي است تامين مي نمايد. به جهت اطمينان از درستي كار سنسور، ماژولهاي بسيار دقيق كه مجهز به سيستم كاليبراسيون خودكار هستند نيز از همين شركت خريداري و روي انكوباتورهاي سينا نصب مي شوند. اين ماژولها داراي پورت  Mini USB بوده و قادرند بطور مجزا به كامپيوتر متصل شوند.

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ