جارتست 4 خانه قابل حمل ساخت ایران
ویرایش قیمت 1401.8.2

لطفا پس از پایان اعتبار قیمت با تلفن 88920648 تماس حاصل فرمائید


  • قابلیت تنظیم دور از 30 تا 220 دقیقه
  • کاربردی با آدابتور 12DC فندک ماشین
  • قابل تنظیم زمان نامحدود
  • دارای کیف حمل
  • وزن 6 کیلو گرم
  • ساخت ایران
  • گارانتی 2 سال
  • خدمات پس از فروش تا 10 سال


کاربرد جارتست به تعیین دوز مورد نیاز به منظور اضافه کردن مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای از بین بردن ذرات کوچک در آب یا فاضلاب ، بر می گردد . آب خام شرب از سمت مخازن زیر زمینی آب یا منابع سطحی آب به عنوان مثال دریاچه ها ، رودخانه ها یا مخزن آب ها می آید . با وجود این که آب زیر زمینی کاملا شفاف است ، گاهی اوقات آب سطحی دارای ذرات معلق فراوانی است که باعث می شوند آب کدر به نظر آید . این ذرات کوچک هم چنین عامل بروز مسائلی نظیر رنگ ، بو و مزه در آب می باشند . احتمال این وجود دارد که فاضلاب صنعتی به منظور حذف ذرات تحت تصفیه قرار بگیرد تا برای استفاده ی مجدد یا بازیافت مواد با ارزش از ذرات به دام افتاده ، آماده شوند .

تعریف جارتست

روش شبیه سازی کردن یک فرآیند تصفیه ی آب به شکل کامل را جارتست گویند ، یعنی اپراتور های سیستم تفکری در مورد نحوه ی رفتار مواد شیمیایی تصفیه کننده و عملکرد آن با نوع ویژه ای از آب خام را در اختیار خواهند داشت . به علت شبیه سازی کامل عملیات ، به اپراتور های سیستم این امکان داده می شود تا از جارتست برای کمک به این تشخیص استفاده کنند که کدام ماده ی شیمیایی تصفیه کننده با آب خام سیستم آن ها بهترین جواب را می دهد .

روش های جارتست

در روش جار تستی که در زیر بیان می شود از سولفات آلومینیوم یک ماده ی شیمیایی برای لخته بستن در تصفیه ی آب ، و یک جارتست معمول 6 دسته ای استفاده می شود . نتایجی که از این روش به دست می آید کمک به بهینه سازی عملکرد مرکز تصفیه ی آب می کند.
به طور خلاصه این فرآیند جارتست به صورت زیر است:

  • برای هر نمونه ی آب ( معمولا آب خام ) در یک تعداد بشر مقادیر یکسانی از نمونه ی آب ریخته شود;
  • هر کدام از بشر ها که آب نمونه را دارند با یک دوز متفاوت از ماده ی شیمیایی تصفیه می شود ;
  • سایر پارامتر ها که ممکن است جدا از دوز عوض شوند عبارتند از : نوع مواد شیمیایی ، سرعت مخلوط سازی ، زمان / سطح در معرض قرار گیری با هوا ، نوع صافی و غیره ;
  • با مقایسه ی کیفیت آب نهایی به دست آمده در هر بشر ، تاثیر پارامتر های مختلف تصفیه را می توان مشخص کرد ;
  • معمولا در آن واحد جارتست در چندین بشر صورت می گیرد ، سپس نتایج به دست آمده از اولین تست کمک به انتخاب مقادیر پارامتر ها در تست های بعدی می

جار تست چیست؟

جار تست روش شبیه سازی کردن یک فرآیند تصفیه ی آب به اندازه ی کامل است، یعنی در اختیار اپراتور های سیستم ایده ای در رابطه با نحوه ی رفتار مواد شیمیایی تصفیه کننده و عملکرد آن با نوع خاصی از آب خام ، قرار می دهد. چون کل عملیات را شبیه سازی می کند، اپراتور های سیستم می توانند از جار تست برای کمک به تشخیص این که کدام ماده ی شیمیایی تصفیه کننده با آب خام سیستم آن ها بهترین جواب را می دهد، استفاده کنند.

 

آزمون جارتست

اگر چه اخیرا پیشرفت هایی در شناخت مکانیزم فرایند انعقاد حاصل شده اما هنوز از آن به عنوانیک دانش دقیق و جامع نام برده نمی شود.از این رو انتخاب و به دست آوردن مقادیر بهینه از منعقد کننده ها به جای آن که از طریق کمی و فرمول محاسبه شود به روش تجربی و با آزمایش جار ( Jar) تعیین می گردد.آزمون جار بر روی هر آبی که قرار است عملیات انعقاد بر روی آن انجام شود باید صورت بگیرد.و با هر تغییر قابل ملاحظه ای در کیفیت آب مورد نظر تکرار شود.

شرح آزمون:

آزمون جار با استفاده از تعدادی ظروف شیشه ای که حداقل دارای یک لیتر گنجایش و از لحاظ اندازه و شکل یکسان هستند انجام می شود.معمولا از شش ظرف شیشه ای و یک دستگاه همزن که به طور همزمان محتویات همه ی ظرف ها را هم می زند استفاده می شود.هر یک از شش ظرف به مقدار یک لیتر از آبی که کدورت،قلیائیت و PH آن از قبل تعیین شده پر می شود.از یک ظرف شیشه ای به عنوان کنترل کننده استفاده می شود.در حالی که در 5 ظرف باقی مانده در مقادیر مختلف PH مقدار متفاوتی منعقد کننده یا منعقد کننده ها را اضافه می کنند تا آنجا که حداقل مقادیر کدورت باقی مانده به دست آید.

پس از افزودن مواد شیمیایی آب به مدت 1 دقیقه سریعا به هم زده می شود به نحوی که مواد شیمیایی به طور کامل در آب پخش شوند.سپس جهت تشکیل لخته ها به مدت 15 الی 20 دقیقه عمل به هم زدن به آرامی ادامه می یابد.پس از این مرحله به مدت 30 ذقیقه آب به حال آرام رها می شود تا زلال شدن اتفاق بیفتد.سپس قسمت هایی از آب حاصل تحت آزمون قرار می گیرد تا کدورت باقی مانده آن تعیین شود.نتایج به دست آمده از آزمایش برای تعین نوع و کمیت ماده منعقد کننده مصرفی در واحد تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون جار هم چنین برای نشان دادن مکانیسم انعقاد به کار می رود.


تصویر جارتست قابل حمل

کلمات کلیدی :
جارتست - قیمت جارتست - فروشنده جارتست - وارد کننده جارتست - تولید کننده جارتست - جارتست چیست - کاربرد جارتست - روش کار جارتست - آزمایشگاه آب و فاضلاب


فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
محصولات مرتبط

:

bsjylgrbucemmekrdchtzwooei55a3z5uyqe453oiustepcsqgja.mx-verification.google.com.

ابزار وبلاگ