1و4 دی اکسان 2.5 لیتری

1و4 دی اکسان چیست؟

این ماده یک ناخالصی است که ممکن است به مقدار خیلی ناچیز در مواد کازمتیک (آرایشی بهداشتی ) وجود داشته باشد.این ناخالصی در هنگام تولید محصول اصلی و در حین ترکیب مواد اولیه ایجاد می شود. مواد مرتبط با این فرآیند شامل شوینده ها، مواد کف کننده، امولسیفایرها و حلال هایی است که در نام آنها پیشوندهای PRG ، Polyethylene Polyethylene glycol, Polyoxyethylene, -eth- ,-oxynol- دیده می شود. به هر حال این ماده جزء مواد اولیه محصولات کازمتیک نیست و یک ناخالصی است که گاهی ممکن است در حین تولید ایجاد شود.

آیا این ماده موجود در کازمتیک ها برای سلامت انسان زیان آور است؟
آسیب رسانی این ماده به مقدار آن در محصول و به نوع مصرف محصولات کازمتیک (آرایشی بهداشتی) مربوط می شود.میزانی که در مواد کازمتیک اندازه گیری شده برای استفاده کنندگان خطر آفرین نیست.
در اصل این نگرانی ها در سال 1970 مطرح شد.وقتی که مطالعات در مرکز علمی سرطان نشان داد ارتباطی بین درگیر شدن حیوانات با این ماده وجود دارد ولی هنگامی که مقادیر زیادی از این ماده در غذای حیوان وارد شود.
به هر حال میزان این ماده در کازمتیک ها خیلی پایین تر از آن مقادیر خطرناک میباشد و از این مهم تر اینکه این مواد خورده نمی شوند و فقط زمان کوتاهی در مجاورت پوست قرار میگیرند.
به عنوان یک هشدار FDA مطالعات مربوط به جذب پوستی این ماده را بررسی کرد و مشخص شد این ماده در صورتی که در بعضی انواع محصولات مثل لوسیون های پوستی موجود باشد در پوست انسان و حیوان نفوذ میکند. تحقیقات بیشتر FDA نشان می دهد که دی اکسان به سرعت از روی پوست تبخیر می شود و مقدار خیلی کم ذکر شده در محصول کازمتیک را به حداقل و بسیار بسیار ناچیز میرساند. این موضوع باعث می شود مقدار این ماده حتی در محصولاتی که ساعت ها روی پوست باقی می ماند نیز بسیار قلیل و ناچیزمی شود. (Robert L. Bronaugh, "Percutaneous Absorption of Cosmetic Ingredients," in Principles of Cosmetics for the Dermatologist, Philip Frost, M.D., and Steven Horwitz, M.D., Eds. St.

فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ