کلسیم اکسید مرک آلمان 1 کیلویی کد 102107
کلسیم اکسید یا مرمر، یکی از مهمترین ترکیبات شیمیایی کلسیم است که در انواع صنایع مختلف استفاده می‌شود. شکل خالص این ترکیب به صورت پودر سفید رنگ است و بسیار قابل اشتعال و قابل انفجار است. 

مرک، شرکتی آلمانی است که تولید و توزیع محصولات شیمیایی را در سراسر جهان انجام می‌دهد. کلسیم اکسید مرک آلمان با کد 102107 در بسته‌بندی 1 کیلوگرمی عرضه می‌شود.

کلسیم اکسید در صنایع مختلف از جمله صنایع مواد غذایی، داروسازی، کشاورزی، فلزی، آرایشی و بهداشتی، نساجی و ... استفاده می‌شود. همچنین، در تولید سیمان و خاکستر سنگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنایع مواد غذایی، کلسیم اکسید به عنوان یک عامل افزایش دهنده pH و همچنین برای تنظیم آبی و افزایش چسبندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در صنایع کشاورزی، به عنوان یک عامل اصلاح خاک و تامین کلسیم برای گیاهان استفاده می‌شود.

در داروسازی، کلسیم اکسید برای تولید قرص‌های مکمل کلسیم و همچنین در تولید برخی از داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنایع فلزی، کلسیم اکسید به عنوان یک عامل جذب کننده گازها، به خصوص گاز سولفور دی اکسید (SO2) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، در صنایع آرایشی و بهداشتی، کلسیم اکسید به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده و ضدبوییدنی در تولید کرمهای موبر استفاده میشود.
کلسیم اکسید (Calcium Oxide) یا آهک (Quicklime) یکی از مهمترین ترکیبات شیمیایی کلسیم است که در صنعت، کشاورزی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این ترکیب در فرآیندهای متعددی مانند تصفیه آب، تولید گلوله‌های فولادی، تهیه سیمان، تولید شیشه، خنک کردن مواد در کوره‌ها، تولید نور، پودرهای آتش‌نشان، خنک کردن آلیاژها و... به کار می‌رود.

کلسیم اکسید در فرآیند حرارتی از کلسیم کربنات به دست می‌آید. این فرآیند به صورت زیر انجام می‌شود:

CaCO3 → CaO + CO2

آهک به دلیل خواصی مانند آلکالی‌بودن، قابلیت جذب دی‌اکسید کربن و افزایش pH آب، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این ترکیب به عنوان کود زمینی و همچنین در خوراک دام به‌عنوان منبع کلسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در خرید کلسیم اکسید باید به مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن توجه کرد. بسته به کاربرد، باید نوع مورد نظر (آهک صنعتی، کشاورزی و...) را انتخاب کرد. همچنین، باید از ارائه کنندگان قابل اعتماد خرید کرد و از شرایط حمل و نگهداری مناسب اطمینان حاصل کرد.
کلسیم اکسید باید در محیط خشک و خنک (دمای 25 درجه سانتی‌گراد یا پایین‌تر) نگهداری شود و از رطوبت و آب دور نگهداشته شود. همچنین باید از نزدیکی اسیدها و مواد قلیایی، حرارت و آتش دوری شود. هنگام حمل و نقل نیز باید به دقت و با استفاده از وسایل حمل مناسب، جهت جلوگیری از شکست و آسیب دیدن بسته‌بندی اقدام شود.
هنگام خرید کلسیم اکسید، به نکات زیر توجه کنید:

1. نام و برند محصول: از خرید محصولاتی که نامشان مشخص نیست یا از برندهای شناخته‌نشده‌ای تولید شده‌اند، خودداری کنید و بهتر است از برندهای معتبری مانند مرک آلمان خرید کنید.

2. خلوص محصول: مطمئن شوید که خلوص کلسیم اکسید مورد نظر را از فروشنده درخواست کرده‌اید.

3. تاریخ انقضا: اطمینان حاصل کنید که تاریخ انقضای محصول قبل از خرید بررسی شده است.

4. شرایط نگهداری: از فروشنده بپرسید که محصول به چه شرایط نگهداری نیاز دارد و آیا شرایط حمل و نقل صحیح فراهم شده است.

5. بسته‌بندی: مطمئن شوید که محصول در بسته‌بندی مناسب و درجه‌بندی شده است تا به آسیب دیدگی در طول حمل و نقل جلوگیری شود.

6. قیمت: با قیمت‌های موجود در بازار آشنا شوید تا از پرداخت قیمت غیرمناسب جلوگیری کنید.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۶,۸۱۱,۰۲۷ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ