تترابوتیل آمونیوم برومید سیگما آلدریچ 100 گرمی کد 193119
تترابوتیل‌آمونیوم برمید یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر سفید بدون بو و بی‌طعم و قابل حل در آب و الکل است. این ترکیب در شیمی به عنوان یک نمک کاتیونی استفاده می‌شود و در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی به عنوان یک کاتالیست (فراهم‌کننده شرایط واکنش) استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در بسیاری از واکنش‌های آلکیل‌اسیدها با برومایدهای آلی، تترابوتیل‌آمونیوم برمید به عنوان کاتالیست به‌کار می‌رود. همچنین، این ترکیب در سنتز گرافن، به عنوان یک ماده میانجی نیز استفاده می‌شود.

کاربرد آزمایشگاهی تترابوتیل آمونیوم برومید چیست ؟ 
تترابوتیل‌آمونیوم برمید یکی از مواد شیمیایی است که در آزمایشگاه‌های شیمی به صورت گسترده استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای آن در آزمایشگاه‌ها عبارتند از:

۱. به عنوان یک ماده میانجی در سنتز برخی ترکیبات شیمیایی، مانند آمین‌ها و آلکیل‌های برخی ترکیبات آلی.

۲. در واکنش‌های نوع گرینیارد و هم‌چنین واکنش‌های سوزنی برای ایجاد کاتیون‌های برماید برای انجام واکنش‌های آلکیل‌اسید با برومایدها به عنوان کاتالیست.

۳. در واکنش‌های سنتز نانوذرات، به عنوان یک سورفکتانت برای کنترل اندازه و شکل نانوذرات.

۴. در تحقیقات بر روی گرافن و دیگر مواد نانوساختار، به عنوان یک عامل خمیرکننده برای تقویت خواص مکانیکی و حرارتی این مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، تترابوتیل‌آمونیوم برمید به دلیل خواص کاتیونی و سورفکتانتی که دارد، در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی و تحقیقات نانوشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد در صنعت تترابوتیل آمونیوم برومید را نام ببرید ؟
تترابوتیل‌آمونیوم برمید یک ترکیب شیمیایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای صنعتی آن عبارتند از:

۱. به عنوان یک ماده کاتیونی در صنایع الکترونیکی و نانوالکترونیکی، به‌عنوان مثال در سنتز نانوذرات، تولید سلول‌های خورشیدی و تولید ترانزیستور‌های فلز-نیمه‌رسانا.

۲. در صنایع پلیمری، به عنوان یک ماده افزودنی به‌کار می‌رود. این ترکیب می‌تواند به‌عنوان یک عامل خمیرکننده در تولید برخی پلاستیک‌ها، نساجی و چرم‌سازی به‌کار برده شود.

۳. در صنایع آرایشی و بهداشتی، به عنوان یک ماده افزودنی در تولید محصولات ضدعفونی کننده و تقویت کننده ساختاری استفاده می‌شود.

۴. در صنایع نفت، به عنوان یک ماده افزودنی در فرآیندهای اکسیداسیون و سولفیداسیون بکار می‌رود.

۵. در صنایع شیمیایی، به عنوان یک ماده کاتالیست در واکنش‌های شیمیایی به‌کار می‌رود.

به طور کلی، تترابوتیل‌آمونیوم برمید در صنایع مختلف به‌عنوان یک ماده افزودنی، کاتالیست و یا سورفکتانت بکار می‌رود.

مشخصات فنی تترابوتیل آمونیوم برومید چیست؟
تترابوتیل‌آمونیوم برمید (Tetrabutylammonium bromide) در شرایط استاندارد به صورت پودر سفید رنگ، بی‌بو و بی‌طعم است. فرمول شیمیایی آن (C16H36BrN) است و وزن مولکولی آن 322.38 گرم بر مول می‌باشد. 

دمای ذوب آن بین 100-110 درجه سانتی‌گراد است و دمای جوش آن در حدود 165 درجه سانتی‌گراد است. این ترکیب در آب، الکل‌ها، اترها و بسیاری از حلال‌های آلی حل می‌شود و در محیط آبی نیز قابل دیسپرس شدن است. 

تترابوتیل‌آمونیوم برمید با کاهش فشار بخار خود، مقاومت خوبی در برابر حرارت و اکسیداسیون دارد و همچنین در شرایط تولید و حمل و نقل مقرون به صرفه است. 

در محیط آزمایشگاهی، این ترکیب به‌عنوان یک ماده جذب کننده برای تجزیه و تحلیل مخلوط‌های آلی به‌کار می‌رود. همچنین، به‌عنوان یک ماده کاتیونی در بسیاری از روش‌های تجزیه و تحلیل شیمیایی ازجمله کروماتوگرافی، الکتروفورزی، اسپکتروفتومتری و ماس‌اس-اسپکترومتری به‌کار می‌رود.

موارد ایمنی کار با تترابوتیل آمونیوم برومید چیست
همان‌طور که برای هر ترکیب شیمیایی دیگری، برای استفاده از تترابوتیل‌آمونیوم برمید (Tetrabutylammonium bromide) نیز باید موارد ایمنی مربوطه را رعایت کرد. برخی از موارد ایمنی مهم در استفاده از این ترکیب عبارتند از:

1. استفاده از لباس‌های محافظ مانند دستکش‌های شیمیایی، عینک محافظ و لباس‌های محافظ برای جلوگیری از تماس مستقیم با پودر تترابوتیل‌آمونیوم برمید.

2. برای جلوگیری از بلعیدن، تنفس و یا تماس با چشم، باید از هرگونه تماس با پودر یا محلول تترابوتیل‌آمونیوم برمید در هنگام کار با آن، پرهیز کرد.

3. در صورت بلعیدن یا تماس با چشم، باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

4. تترابوتیل‌آمونیوم برمید باید در محلول های ضعیف در دمای اتاق نگهداری شود.

5. باید از تماس با این ترکیب با آتش و حرارت جلوگیری شود.

6. این ترکیب باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود.

به‌طور کلی، پیش از استفاده از تترابوتیل‌آمونیوم برمید، باید برچسب مربوطه را بررسی کرد و همه‌ی دستورات ایمنی را رعایت کرد.

هنگام خرید تترابوتیل آمونیوم برومید به چه نکاتی توجه کنیم؟
هنگام خرید تترابوتیل‌آمونیوم برمید، به برخی نکات زیر توجه کنید:

1. خرید تترابوتیل‌آمونیوم برمید را از فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که در زمینه فروش مواد شیمیایی معتبر و با سابقه فعالیت می‌کنند، انجام دهید.

2. قبل از خرید، مطمئن شوید که محصول دارای برچسب معتبر است و تاریخ انقضای آن هنوز به پایان نرسیده است.

3. توصیه می‌شود که مقدار مورد نیاز خود را خریداری کنید تا از ماندگاری طولانی مدت تترابوتیل‌آمونیوم برمید در شرایط نامطلوب جلوگیری شود.

4. قبل از خرید، به مشخصات فنی و مصرف محصول دقت کنید تا از خرید یک محصول نامناسب جلوگیری شود.

5. در صورتی که برای استفاده صنعتی می‌خواهید تترابوتیل‌آمونیوم برمید خریداری کنید، با قوانین و مقررات مربوطه در کشور خود آشنا شوید و مطمئن شوید که امکان استفاده از آن در کشور شما وجود دارد.

6. قبل از خرید، با قیمت‌ها در بازار آشنا شوید تا از خرید به قیمت بیش از حد بالا جلوگیری کنید.

قیمت تترابوتیل آمونیوم برومید چقدر است؟
قیمت تترابوتیل‌آمونیوم برمید بسته به کیفیت و مقدار خرید شما متفاوت است. همچنین، با توجه به شرایط بازار و تغییرات قیمت در صنعت شیمیایی، قیمت تترابوتیل‌آمونیوم برمید ممکن است تغییر کند. برای دقت در قیمت‌گذاری، بهتر است با شرکت‌های فعال در زمینه تولید و توزیع تترابوتیل‌آمونیوم برمید تماس بگیرید و از قیمت‌های روز آنها مطلع شوید.

موارد مشابه تترابوتیل آمونیوم برومید کدام مواد شیمیایی است؟
موارد مشابه تترابوتیل‌آمونیوم برمید عبارتند از:

1. تترامتیل آمونیوم برمید (Tetramethylammonium Bromide)
2. تتر اتیل آمونیوم برمید (Tetraethylammonium Bromide)
3. تتر فنیل آمونیوم برمید (Tetraphenylphosphonium Bromide)
4. تتراپنتیل آمونیوم برمید (Tetrapentylammonium Bromide)
5. تترابوتیل آمونیوم کلراید (Tetra-n-butylammonium Chloride)

این ترکیبات نیز مانند تترابوتیل آمونیوم برمید، برای مصارف مختلف در صنایع مختلف شیمیایی و آزمایشگاهی به کار می‌روند و مشخصات فنی، موارد استفاده و موارد ایمنی مشابهی با تترابوتیل آمونیوم برمید دارند.

بهترین تولید کننده تترابوتیل آمونیوم برومید کدام شرکتها هستند؟
تترابوتیل‌آمونیوم برمید توسط چند شرکت تولید می‌شود. برخی از بهترین تولید کنندگان تترابوتیل‌آمونیوم برمید عبارتند از:

1. Sigma-Aldrich
2. Merck KGaA
3. TCI Chemicals
4. Alfa Aesar
5. Acros Organics
6. J&K Scientific
7. Spectrum Chemicals

این شرکت‌ها از نظر کیفیت و موجودی تترابوتیل‌آمونیوم برمید بسیار مطرح هستند و در بازارهای مختلف شناخته شده‌اند. به هر حال، قبل از خرید تترابوتیل‌آمونیوم برمید، بهتر است با تحقیق در مورد شرکت‌های مختلف و بررسی نظرات و تجربیات دیگران، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

کد محصول را در دیگر شرکتها اعلام کنید؟ 
کد محصول تترابوتیل‌آمونیوم برمید توسط شرکت‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در ادامه، کد محصول تترابوتیل‌آمونیوم برمید از برخی از شرکت‌های دیگر را برای شما لیست کرده‌ایم:

1. شرکت TCI Chemicals: T2541
2. شرکت Alfa Aesar: A15972
3. شرکت Acros Organics: 226831000
4. شرکت J&K Scientific: JK-T100216
5. شرکت Spectrum Chemicals: T1019

لطفا توجه داشته باشید که این کد محصول‌ها ممکن است با تغییرات در طول زمان تغییر کنند. بنابراین، قبل از خرید، بهتر است با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و کد محصول را بررسی کنید.
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۵,۵۶۰,۰۲۷ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ