لیتیوم متابورات 100 گرم کد 205524 سیگما
اعتبار قیمت تاریخ 1402.10.18


جدول زیر اطلاعات تکمیلی در مورد Lithium metaborate را همراه با نام شرکت و کد محصول نشان می‌دهد:

مشخصه

اطلاعات

نام شرکت

Sigma-Aldrich

کد محصول

205524

فرمول خطی

LiBO2

وزن مولکولی

49.75

شماره CAS

13453-69-5

خلوص

99.9% (بر پایه فلزات نادر)

شماره EC

236-631-5

شماره MDL

MFCD00011089

شناسه ماده در PubChem

24852338

کد NACRES

NA.23




بررسی لیتیوم متابورات: کاربردها، خصوصیات و ایمنی

لیتیوم متابورات (LMB) با خلوص ۹۹.۹% و مبنای فلزات ردیابی، یک ترکیب شیمیایی با فرمول [Li+].[O-]B=O است. این ماده به صورت پودر موجود بوده و برای استفاده در تکنیک‌هایی مانند FTIR مناسب است. نقطه ذوب آن ۸۴۵ درجه سلسیوس و دارای محتوای ناخالصی‌های کمتر از ۱۵۰۰ ppm بر اساس تجزیه و تحلیل فلزات ردیابی می‌باشد.

کاربردهای لیتیوم متابورات

لیتیوم متابورات به دلیل خواص منحصر به فرد خود در صنعت شیمیایی و مواد کاربردهای متنوعی دارد. این ماده به عنوان یک حلال یا فلاکس در شناسایی و مشخص‌سازی مواد معدنی مقاوم حاوی اورانیوم و توریوم استفاده می‌شود. همچنین در تولید شیشه‌های قابل حل در اسیدهای رقیق از طریق ذوب نمونه‌های سنگی با LMB به کار می‌رود. این روش تهیه محلول‌های کامل سنگ برای تجزیه و تحلیل سریع را امکان‌پذیر می‌سازد.

علاوه بر این، LMB در تولید γ-Al2O3 با چگالی پایین از α-Al2O3 با چگالی بالا تحت فشار بالا به کار رفته و به عنوان یک لایه پوششی محافظ برای مواد کاتد باتری لیتیوم-یون به دلیل بی‌تفاوتی شیمیایی در الکترولیت‌های آلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اطلاعات ایمنی

از نظر ایمنی، لیتیوم متابورات با نمادهای خطر GHS05, GHS07, و GHS08 مشخص شده و شامل خطراتی نظیر سمیت خوراکی (Acute Tox. 4 Oral)، آسیب به چشم (Eye Dam. 1)، و خطرات باروری (Repr. 2) است. توصیه‌های پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک N95، محافظ چشم و دستکش می‌باشد.

لیتیوم متابورات باید در دسته بندی مواد غیر قابل اشتعال نگهداری شود و دارای کد ذخیره‌سازی ۱۳ است. همچنین این ماده در طبقه بندی WGK 1 قرار دارد که نشان دهنده خطر نسبتاً پایین برای آب است.

 

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۸,۱۸۴,۰۰۹ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ