پتاسیم کرومات 1 کیلویی ساخت شرکت نوترون شیمی

توضیحات :

پتاسیوم کرومات با فرمول شیمیایی ترکیبی زرد رنگ است که معمولاً برای شناسایی یون نقره از آن استفاده می شود.

فرمول: K2CrO4

جرم مولی: ۱۹۴٫۱۸۹۶ گرم بر مول

فرمول مولکولی: CrK2O۴

لوزی آتش: OX

شماره‌های نگهداری: S53, S45, S60, S61

کدهای ایمنی: R49, R46, R36/37/38, R۴۳, R50/53

کرومات پتاسیم ترکیب معدنی با فرمول (K2CrO4) است. این جامد زرد نمک پتاسیم آنیون کرومات است. این یک ماده شیمیایی آزمایشگاهی رایج است ، در حالی که کرومات سدیم از نظر صنعتی دارای اهمیت است

ساختار

دو شکل کریستالی شناخته شده است ، هر دو بسیار شبیه سولفات پتاسیم مربوطه هستند. β-K2CrO4 Orthorhombic یک شکل رایج است ، اما به شکل α بالاتر از 66 درجه سانتیگراد تبدیل می شود. این سازه ها پیچیده هستند ، اگرچه سولفات هندسه معمولی چهار ضلعی را اتخاذ می کند.

برنامه های کاربردی

برخلاف نمک سدیم ارزانتر ، نمک پتاسیم عمدتاً برای کار در آزمایشگاه در شرایطی که به نمک بی آب نیاز باشد استفاده می شود. این ماده به عنوان یک ماده اکسید کننده در ترکیبات آلی است. از آن استفاده می شود مانند تجزیه و تحلیل غیر آلی کیفی ، به عنوان مثال به عنوان یک آزمایش رنگ سنجی برای یون نقره همچنین در تیتراسیون های بارش با نیترات نقره و کلرید سدیم به عنوان یک نشانگر استفاده می شود (می توان از آنها به عنوان استاندارد و تیتراژ برای یکدیگر استفاده کرد) زیرا کرومات پتاسیم با وجود اضافی یون های نقره به رنگ قرمز می شود.

ایمنی

مانند سایر ترکیبات کروم (VI) ، کرومات پتاسیم سرطان زا است. این ترکیب نیز فاسد است و قرار گرفتن در معرض آسیب چشم یا کوری شدید ایجاد می کند. قرار گرفتن در معرض انسان بیشتر شامل نابسامانی باروری ، آسیب ژنتیکی ارثی و آسیب به کودکان متولد نشده است. 

فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ