دی کلرومتان 2.5 لیتری دکتر مجللی
دی‌کلرومتان با فرمول شیمیایی CH2Cl2 یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۶۳۴۴ است. نام دیگر آن متیلن کلراید است که جرم مولی آن ۸۴٫۹۳ g/mol می‌باشد.
  • فرمول: CH2Cl2
  • نقطه جوش: 39.6 درجه سانتی گراد
  • چگالی: ۱٫۳۳ گرم بر سانتی‌متر مکعب
  • جرم مولی: ۸۴٫۹۳ گرم بر مول
  • نقطه ذوب: -96.7 درجه سانتی گراد
  • شناسه آیوپاک: دی کلرومتان
دی کلرومتان ( DCM یا متیلن کلرید ، متیلن بی کلراید ) یک ترکیب کلر آلی با فرمول CH2Cl2 است . این مایع بی رنگ و فرار با بوی شیرین شبیه کلروفرم به طور خاص به عنوان حلال استفاده می شود. اگر چه با آب قابل اختلاط نیست، اما قطبی است و با بسیاری از حلال های آلی قابل اختلاط است.
این ماده به‌طور طبیعی در میان جلبک‌ها و آتشفشان‌ها وجود دارد. به‌طور مصنوعی هم در اثر واکنش کلرومتان یا متان با گاز کلر در دمای ۵۰۰ تا ۴۰۰ درجه سلسیوس می‌شود.

دی کلرومتان برای چه مواردی استفاده می شود؟
کاربرد عمده دی کلرومتان به عنوان حلال در صنایع دارویی و شیمیایی برای واکنش های شیمیایی، خالص سازی و جداسازی مواد واسطه یا محصولات است.
دی کلرومتان چقدر سمی است؟
دی کلرومتان کمترین سمیت کلروهیدروکربن C1 است، اما خطراتی را به همراه دارد. استنشاق آن می تواند نشانه ای از خواب به حرکت دستگاه تنفسی و حتی خطر ایجاد کند. همچنین ممکن است سرطان زا باشد، اما مطالعات کافی برای تعیین خطر قرار گرفتن در معرض ابتلا به سرطان انجام نشده است.
آیا دی کلرومتان برای انسان مضر است؟
دی کلرومتان همچنین می تواند از طریق استنشاق، بلع یا تماس با پوست جذب بدن شود. علائم شامل سردرد، سبکی سر، تاری دید، گیجی، بی قراری و بثورات پوستی است. در موارد شدید آسیب کلیه، تناسب اندام، مشکلات قلبی و کما ممکن است رخ دهد .
نام دیگر دی کلرومتان چیست؟
متیلن کلراید را می توان دی کلرومتان یا DCM نامید و با نام های تجاری مختلفی به فروش می رسد. با شماره Cas شیمیایی آن: 75-09-2 شناسایی می شود.
چرا از دی کلرومتان برای استخراج کافئین استفاده می شود؟
دی کلرومتان به عنوان حلال در استخراج مایع به مایع استفاده می شود زیرا کافئین در مقایسه با سایر حلال ها در دی کلرومتان حلالیت بیشتری دارد . پس از جداسازی لایه آلی از قیف جداکننده، آن را برای تبخیر نگه می دارند تا دی کلرومتان موجود در آن تبخیر شود.

آزمیران به عنوان فروشنده محصولات دکتر مجللی آمادگی دارد این محصول را با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد کافیست شما درخواست خود را از طریق واتس آپ به شماره 09125344368 ارسال کنید کارشناسان ما در اسرع وقت اقدام به ارسال برگه آنالیز یا MSDS و قیمت خواهند کرد.

اعتبار قیمت 1401.6.31
فروشنده: آزمیران
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ