ترموکوپل پلاتینی
ترموکوپل یک دماسنج است که برای اندازه‌گیری دماها استفاده می‌شود. از ولتاژ ترموالکتروموتور (تولید شده به علت اختلاف دما) در دو سیم از فلزات مختلف استفاده می‌کند. ترموکوپل‌های پلاتینی نیز برای اندازه‌گیری دماهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترموکوپل‌های پلاتینی به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب پلاتین، مانند مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی، ثبات در دماهای بالا و قابلیت تحمل در برابر شوک حرارتی، برای اندازه‌گیری دماهای بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها قابلیت عملکرد در دماهای 1000 درجه سانتیگراد یا بیشتر را دارند.

از ترموکوپل‌های پلاتینی در صنایعی مانند تولید فولاد، نیمه‌هادی، شیشه، صنعت نفت و گاز، آزمایشگاه‌ها و صنایع فضایی استفاده می‌شود. به عنوان یک حسگر دما، ترموکوپل‌های پلاتینی می‌توانند به طور دقیق دما را اندازه‌گیری کنند و برای کنترل دما در فرآیندها و سیستم‌ها استفاده شوند.

ترموکوپل پلاتینیوم یا ترموکوپل پلاتین-رودیوم (Platinum-Rhodium Thermocouple) یک نوع ترموکوپل است که برای اندازه‌گیری دما به کار می‌رود. این ترموکوپل از دو سیم پلاتین و رودیوم تشکیل شده است. نوع رایج ترموکوپل پلاتینیوم-رودیوم، که به عنوان نوع R به آن اشاره می‌شود، شامل سیم پلاتین با ترکیب 90٪ پلاتین و 10٪ رودیوم (Pt90Rh10) و سیم رودیوم با ترکیب 100٪ رودیوم (Rh100) است.

ترموکوپل پلاتینیوم-رودیوم به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی برتر پلاتین و رودیوم، برای اندازه‌گیری دماهای بسیار بالا (تا حدود 1700 درجه سانتیگراد) مناسب است. این ترموکوپل دارای دقت و پایداری بالا، مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون، قابلیت تحمل در برابر شوک حرارتی و ثبات طولانی مدت در شرایط دمایی بالا است.

الکترود منفی پلاتین خالص در حقیقت از جنس پلاتینیوم با خواص حرارتی بسیار خوب برخوردار است. به همین دلیل، در برخی از موارد، می‌توان از الکترود پلاتینیوم به عنوان جایگزینی برای خطوط معمولی در دماسنج‌ها و ترموکوپل‌ها استفاده کرد.

قطر سیم استاندارد الکترود پلاتینیوم عموماً 0.5 میلیمتر است و با دقت کلاس 2 تولید می‌شود. برای قطر سیم کوچکتر از 0.5 میلیمتر، حداکثر طول 3 متر توصیه می‌شود. در صورت نیاز به قطر سیم بزرگتر یا مواد با کلاس دقت متفاوت، بهتر است به صورت جداگانه درخواست خود را مطرح کنید تا بتوان به شما اطلاعات دقیقتری ارائه داد.
فروشنده: آزمیران:
گارانتی اصالت و سلامت کالا
پشتیبانی ۷ روز هفته ۲۴ ساعته
۰ تومان
محصولات مرتبط

:

ابزار وبلاگ