مقالات و توضیحات
آزمیران / اسید فسفریک

اسید فسفریک

آیا اسید فسفریک برای انسان مضر است؟

* اسید فسفریک می تواند در هنگام تنفس روی شما تأثیر بگذارد . * اسید فسفریک یک ماده شیمیایی خورنده است و تماس آن می تواند باعث تحریک و سوزش چشم شود. * تنفس اسید فسفریک می تواند بینی، گلو و ریه ها را تحریک کرده و باعث سرفه و خس خس سینه شود.

اسید فسفریک برای چه مواردی استفاده می شود؟

اسید فسفریک جزء کودها (80 درصد کل مصرف)، مواد شوینده و بسیاری از محصولات پاک کننده خانگی است . محلول های رقیق طعم اسیدی دلپذیری دارند. بنابراین، از آن به عنوان یک افزودنی غذایی نیز استفاده می شود و خواص اسیدی را به نوشابه ها و سایر غذاهای آماده و در محصولات تصفیه آب می دهد.

آیا اسید فسفریک در کوکاکولا وجود دارد؟

اسید فسفریک و نمک های آن 25 درصد از کل اسید مورد استفاده در صنایع غذایی را تشکیل می دهند. کاربرد اصلی اسید فسفریک در صنعت نوشابه، به ویژه نوشابه های کولا و آبجو ریشه داراست . اسید فسفریک به عنوان یک ماده اسیدی عمل می کند و مزه ترش خاصی را برای طعم این محصولات فراهم می کند.

چرا اسید فسفریک در کوکاکولا وجود دارد؟

شرکای اروپایی کوکاکولا از مقدار بسیار کمی اسید فسفریک در برخی از نوشابه‌های سیستم کوکاکولا مانند کوکاکولا کلاسیک، کوکای رژیمی، کوکاکولا بدون شکر و دکتر فلفل استفاده می‌کنند. به آنها لطافت می بخشد.

اسید فسفریک در پپسی چقدر است؟

همچنین در نان ها، غلات، نوشیدنی های ورزشی، چای، نوشابه ها و سایر غذاها و نوشیدنی های ساخته شده با مواد حاوی اسید فسفریک یافت می شود. به عنوان مثال، یک لیوان شیر 8 فنجانی حاوی 247 میلی گرم فسفر است در حالی که یک قوطی 12 اونسی پپسی حاوی 50 میلی گرم فسفر است.

آیا اسید فسفریک در مواد غذایی بی خطر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اسید فسفریک را به عنوان ایمن (GRAS) فهرست می کند. اسید فسفریک به خودی خود بی خطر است، اما مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده حاوی افزودنی های فسفات می تواند منجر به دریافت بیش از حد فسفر شود که می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

 

ابزار وبلاگ