مقالات و توضیحات
آزمیران / روش تولید پلی اتیلن سنگین

روش تولید پلی اتیلن سنگین

خلاصه

این اختراع مربوط به یک ماده اصلاح شده پلی اتیلن و یک روش آماده سازی آن، به ویژه به یک ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا و یک روش آماده سازی آن، متعلق به حوزه اصلاح پلاستیک است. این اختراع یک ماده اصلاح‌شده پلی اتیلن با چگالی بالا و روش تهیه آن را نشان می‌دهد که شامل مواد خام زیر بر حسب وزن است: 50-70 قسمت HDPE، 1-4 قسمت پلی اتیلن اکتن کوالاستومر، 0.01-0.5 قسمت. رزین پلی اورتان، 10-25 قسمت کربنات کلسیم، 10-20 قسمت پلی اتیلن اصلاح شده متالوسن، 2-8 قسمت پخش کننده، 0.1-5 قسمت جاذب نور ماوراء بنفش، 0.5-3 قسمت هیدروکسید منیزیم. روش آماده سازی شامل پنج مرحله اندازه گیری، اختلاط، اکسترود کردن، کشش و سرد کردن و خشک کردن و دانه بندی است. این اختراع دارای مقاومت عالی در برابر پیری و مقاومت در برابر ضربه، چقرمگی بالا، تغییر رنگ آسان نیست و نفوذپذیری بخار ضد آب قوی است و عمدتا برای دمیدن کیسه های بسته بندی مواد غذایی با درجه متوسط ​​و درجه بالا استفاده می شود.

زمینه فنی

این اختراع مربوط به مواد اصلاح شده پلی اتیلن و روش تهیه آن، به ویژه نوعی مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا و روش تهیه آن، متعلق به حوزه اصلاح پلاستیک است. نوعی ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا و روش تهیه آن

تکنیک پس زمینه

پلی اتیلن با توجه به تفاوت در روش پلیمریزاسیون، وزن مولکولی و ساختار زنجیره ای به پلی اتیلن با چگالی بالا، پلی اتیلن کم چگالی و پلی اتیلن کم چگالی خطی تقسیم می شود. پلی اتیلن با چگالی کم (LOW DENSITY POLYETHYLENE، LDPE) معمولاً به عنوان پلی اتیلن فشار بالا شناخته می شود و به دلیل چگالی کم و نرم ترین مواد، عمدتا در کیسه های پلاستیکی و فیلم های کشاورزی استفاده می شود. پلی اتیلن با چگالی بالا (HIGH DENSITY POLYETHYLENE, HDPE) معمولاً به عنوان پلی اتیلن کم فشار شناخته می شود.در مقایسه با LDPE و LLDPE، مقاومت دمایی، مقاومت در برابر روغن و مقاومت در برابر نفوذپذیری بخار بالاتری دارد، علاوه بر این، عایق الکتریکی، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر سرما بسیار خوب است خوب، عمدتا در قالب گیری ضربه ای، قالب گیری تزریقی و زمینه های دیگر استفاده می شود. پلی اتیلن کم چگالی خطی (LINEAR LOW DENSITY POLYETHYLENE، LLDPE) یک کوپلیمر اتیلن و مقدار کمی از الفین های A بالاتر است که در حضور کاتالیزور پلیمریزه شده است. ظاهر LLDPE شبیه به LDPE است، با شفافیت ضعیف تر، اما براقیت سطح خوب، چقرمگی در دمای پایین، مدول بالا، مقاومت در برابر خمش و ترک خوردگی استرس و استحکام ضربه بهتر در دمای پایین. پلی اتیلن با چگالی بالا دارای مزایای مقاومت در برابر دمای بالا، مقاومت در برابر سرما و نفوذپذیری بخار است. معمولاً به عنوان کیسه بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. دارای مزایای مقاومت در برابر سرما و مانع بخار آب گرم است. تغییر مقاومت در برابر پیری کافی نیست. مقاومت در برابر ضربه ضعیف است.

محتویات اختراع

خلاصه اختراع اختراع حاضر با هدف حل نقص پلی اتیلن با چگالی بالا به عنوان بسته بندی مواد غذایی، نوعی از مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا را پیشنهاد می کند و روش تهیه آن، عمدتاً مقاومت در برابر پیری ضعیف پلی اتیلن با چگالی بالا، ضربه ضعیف را حل می کند. مقاومت، ضد پیری مشکلات ناشی از استرس محیطی ضعیف و تغییر رنگ آسان.

به منظور تحقق هدف اختراع فوق، اختراع حاضر طرح فنی زیر را اتخاذ می کند: نوعی ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا، که از مواد خام وزنی زیر تشکیل شده است: HDPE 50 تا 70 قطعات، پلی اتیلن اکتن کوالاستومر. 1 تا 4 0.01 الی 0.5 قسمت، رزین پلی اورتان 0.01 تا 0.5 قسمت، کربنات کلسیم 10 تا 25 قسمت، پلی اتیلن اصلاح شده متالوسن 10 تا 20 قسمت، پخش کننده 2 تا 8 قسمت، جاذب نور ماوراء بنفش 0.5 ~ 0.1 قطعه هیدروژن اکسید منیزیم

ترجیحاً کربنات کلسیم توصیف شده کربنات کلسیم سنگین است و قطر ذرات آن: 0.5 تا 1 میکرو متر است.

ترجیحاً جاذب فرابنفش توصیف شده جاذب فرابنفش UV-531 است. این یک افزودنی ضد پیری با کارایی بالا با عملکرد عالی است که می تواند نور ماوراء بنفش را در 240-340 نانومتر جذب کند. دارای ویژگی های رنگ روشن، غیر سمی، سازگاری خوب، مهاجرت کم و پردازش آسان است. بیشترین تأثیر را بر روی پلیمرها دارد، از درخشندگی محافظت می کند و به کاهش درخشندگی کمک می کند و در عین حال زرد شدن را به تاخیر می اندازد و از دست دادن خواص فیزیکی را به تاخیر می اندازد.

ترجیحاً، پراکنده توصیف شده موم پلی اتیلن است.

علاوه بر این، ترجیحاً نوعی از مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا توصیف شده است که از مواد خام با وزن زیر تشکیل شده است: HDPE 58 قسمت، پلی اتیلن اکتن co-elastomer 2.8 قسمت، رزین پلی اورتان 0.2 قسمت، 5 . کربنات کلسیم 20 قسمت. ، پلی اتیلن اصلاح شده متالوسن 13 قسمت ، 2.5 قسمت پخش کننده ، 2 قسمت جاذب نور ماوراء بنفش ، هیدروکسید منیزیم 1.5 قسمت.

نوعی ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا، روش تهیه آن به این صورت است: ماده ای که مخلوط می شود به اکسترودر دو مارپیچ منتقل می شود، اکسترودهای مذاب. دمای هر زون اکسترودر به صورت زیر تنظیم می شود: 160 درجه سانتی گراد در ناحیه 1، 160 درجه سانتی گراد در منطقه 1، 170 درجه سانتی گراد در منطقه 2، 170 درجه سانتی گراد در منطقه 3، 180 درجه سانتی گراد در منطقه 4، 190 درجه سانتی گراد در منطقه 5، و دمای سر روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم شده است، سرعت چرخش اکسترودر دو پیچ 300 ~ 500 r/min است؛ پس از اکستروژن، خنک کننده کشش سیم، دانه بندی خشک کردن هوا.

مزایای این اختراع: 1، با افزودن پلی وینیل اکتن کوالاستومر و رزین پلی اورتان، HDPE سفت می شود، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر استرس محیطی را بهبود می بخشد، از کمبود شکنندگی دمای پایین جلوگیری می کند، به طور همزمان افزودنی های دیگر مانند بازدارنده شعله اضافه می شود. هیدروکسید منیزیم، جاذب نور ماوراء بنفش، برای بهبود مقاومت در برابر آب و هوا و تاخیر در شعله، کاهش سرعت پیری، جلوگیری از زردی زودرس در استفاده، تاثیر بر ظاهر، و افزودن کربنات کلسیم و پلی اتیلن اصلاح شده متالوسن برای افزایش سیالیت رزین و بهبود آن. عملکرد پردازش

2، موم پلی اتیلن ترجیحی پراکنده است، و قیمت آن ارزان است، و خواص شیمیایی پایدار است، خواص الکتریکی خوب است. این دارای مقاومت عالی در برابر سرما، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر سایش است و می تواند درخشندگی و عملکرد پردازش محصول را افزایش دهد. همچنین دارای اثر روان کننده داخلی قوی تری به طور همزمان است، نوعی پخش کننده عالی است؛ کربنات کلسیم ترجیحی کربنات کلسیم سنگین است و قطر ذرات آن: 0.5 × 1 میکرومتر است، متعلق به کربنات کلسیم بسیار ریز است، هزینه را به عنوان پر کردن کاهش می دهد در عین حال، همچنین می تواند عملکرد پردازش HDPE را بهبود بخشد و پراکندگی آن را بهبود بخشد؛ جاذب نور ماوراء بنفش ترجیحی جاذب ماوراء بنفش UV-531 است که یک افزودنی ضد پیری با کارایی بالا با عملکرد عالی است که می تواند پرتوهای فرابنفش 240-340 نانومتری را جذب کند. نور، دارای ویژگی های رنگ روشن، غیر سمی، سازگاری خوب، مهاجرت کم، پردازش آسان و غیره است و بیشترین اثر محافظتی را بر روی پلیمرها دارد و به کاهش رنگ کمک می کند و در عین حال زرد شدن را به تاخیر می اندازد و از بین رفتن خواص فیزیکی را به تاخیر می اندازد.

3، در اختراع حاضر، با افزودن به انتخاب خود ماده و عامل کمکی، HDPE پس از اصلاح دارای تمام مزایای HDPE اصلاح نشده مانند مقاومت در برابر دما، مقاومت در برابر نفوذپذیری بخار، همزمان پس از اصلاح مزایای اضافی مانند: مقاومت در برابر پیری عالی است. و مقاومت در برابر ضربه، چقرمگی بالا، تغییر رنگ آسان نیست.

راه های تفصیلی

تجسم 1 نوعی از مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا، از مواد خام با وزن زیر تشکیل شده است: HDPE 50 قسمت، پلی اتیلن اکتن هم الاستومر 1 قسمت، رزین پلی اورتان 0.01، کربنات کلسیم 10 قسمت، آلکن 5 × 10 قطعات پلی اتیلن اصلاح شده با فلز، 2 قسمت پخش کننده، 0.1 قسمت جاذب نور ماوراء بنفش، 0.5 قسمت هیدروکسید منیزیم.

روش تهیه آن به این صورت است که مواد مخلوط شده به اکسترودر دو مارپیچ منتقل می شود و دمای هر ناحیه اکسترودر به صورت: یک ناحیه 160 درجه سانتیگراد، یک ناحیه 160 درجه سانتیگراد، دو ناحیه 170 درجه سانتیگراد، سه ناحیه 170 درجه سانتیگراد ساخته می شود. درجه سانتیگراد، 180 درجه سانتیگراد در چهار منطقه، 190 درجه سانتیگراد در پنج منطقه، دمای سر روی 200 درجه سانتیگراد تنظیم شده است و سرعت چرخش اکسترودر دو پیچ 300 ~ 500 r / دقیقه است؛ پس از اکستروژن، خنک کننده سیم کشی گرانول خشک شده در هوا.

تجسم حاضر ابتدایی ترین حالت اجرای است و پخش کننده می تواند یک یا چند مورد را در موم پلی اتیلن، استئارات روی، استئارات باریم انتخاب کند؛ کربنات کلسیم می تواند کربنات کلسیم معمولی را انتخاب کند، اما پراکندگی آن متوسط ​​است؛ جاذب فرابنفش را می توان از بین انتخاب کرد. یک یا چند مورد UUP-327، جاذب اشعه ماوراء بنفش UV-531 و جاذب فرابنفش 234، و مواد اصلاح شده این تجسم را می توان به عنوان کیسه بسته بندی مواد غذایی میان رده استفاده کرد.

تجسم 2 نوعی ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا، از مواد خام وزنی زیر تشکیل شده است: HDPE 70 قسمت، پلی اتیلن اکتن کوالاستومر 4 قسمت، رزین پلی اورتان 0.5 قسمت، کربنات کلسیم سنگین 20 قسمت 20 قسمت متالوسن. پلی اتیلن اصلاح شده، 6 قسمت واکس پلی اتیلن، 5 قسمت جاذب اشعه ماوراء بنفش، 3 قسمت هیدروکسید منیزیم.

روش تهیه آن با تجسم 1 است.

تجسم حاضر یک تجسم ترجیحی است، آنچه کربنات کلسیم برای استفاده انتخاب می‌کند کربنات کلسیم سنگین است و قطر ذرات آن کم است و پراکندگی خوب است، به راحتی در فرآیند دمیدن فیلم شکسته نمی‌شود؛ چیزی که عامل پخش کننده برای استفاده انتخاب می‌کند پلی اتیلن است. موم و خرید آن راحت، ارزان و خوب در پراکندگی است و به طور گسترده به عنوان کمکی برای پراکندگی پلاستیک ها استفاده می شود.مواد اصلاح شده در این تجسم می تواند برای بسته بندی مواد غذایی متوسط ​​و رده بالا استفاده شود.

58 قسمت تجسم 3 HDPE، 2.8 قسمت پلی اتیلن اکتن کوالاستومر، 0.2 قسمت رزین پلی اورتان، 20 قسمت کربنات کلسیم سنگین، متالوسن

ضمیمه ها 

1. یک ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا به این صورت مشخص می شود که: از مواد خام با وزن زیر تشکیل شده است: HDPE 50 تا 70 قسمت، پلی اتیلن اکتن هم الاستومر 1 تا 4 قسمت، رزین پلی اورتان 0.01 تا 0. 5 5份。 5 قسمت، 10 تا 25 قسمت کربنات کلسیم، 10 تا 20 قسمت پلی اتیلن اصلاح شده متالوسن، 2 تا 8 قسمت پخش کننده، 0.1 تا 5 قسمت جاذب نور ماوراء بنفش، 0.5 تا 3 قسمت هیدروکسید منیزیم.

2. نوعی ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا طبق ادعای 1، مشخص می شود که: از مواد خام با وزن زیر تشکیل شده باشد: HDPE 58 قسمت، پلی اتیلن اکتن هم الاستومر 2.8 قسمت، رزین پلی اورتان 0 2 قسمت 20 قسمت کربنات کلسیم، 13 قسمت پلی اتیلن اصلاح شده متالوسن، 2.5 قسمت پخش کننده، 2 قسمت جاذب اشعه ماوراء بنفش، 1.5 قسمت هیدروکسید منیزیم.

3. نوعی از مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا طبق ادعای 1، مشخص می شود که: کربنات کلسیم توصیف شده کربنات کلسیم سنگین است و قطر ذرات آن: 0.5 ~ 1 μm است.

4. نوعی ماده اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا طبق ادعای 1 که مشخص می شود: جاذب فرابنفش جاذب فرابنفش UV-531 است.

5. نوعی از مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا طبق ادعای 1 که مشخصه آن این است که: پخش کننده موم پلی اتیلن است.

6. نوعی از مواد اصلاح شده پلی اتیلن با چگالی بالا مطابق با هر مورد از ادعای 1-5، که مشخص می شود: روش تهیه آن به این صورت است: مواد اولیه مورد نیاز را با توجه به وزن قسمت اول پرتاب، قسمت وزنی از آخرین پرتاب کوچک است سفارش تحویل، تمام مواد خام در مخلوط کن با سرعت بالا، با سرعت چرخش 600 ~ 900 r / دقیقه، مخلوط 10 ~ 30 دقیقه قرار می گیرد؛ موادی که مخلوط می شود به اکسترودر دو مارپیچ منتقل می شود. و دما در هر ناحیه اکسترودر به صورت زیر تنظیم می شود: 1 منطقه 160 درجه سانتی گراد، منطقه 1 160 درجه سانتی گراد، منطقه 2 170 درجه سانتی گراد، منطقه 3 170 درجه سانتی گراد، منطقه 4 180 درجه سانتی گراد، منطقه 5 190 درجه سانتی گراد، دمای سر 200 درجه سانتیگراد، اکسترودر دو پیچ سرعت چرخش 300 ~ 500r/min است؛ پس از اکسترود کردن، کشش سیم سرد، خشک شده و دانه بندی می شود.

ابزار وبلاگ