مقالات و توضیحات
آزمیران / تیوفن مرک آلمان

تیوفن مرک آلمان

مشخصات فنی تیوفن کد 808157 مرک آلمان 
شرح
شماره کاتالوگ808157
اطلاعات محصول
شماره CAS110-02-1
شماره EC203-729-4
فرمول هیلC4H⁴S
جرم مولر84.14 g / mol
کد HS2934 99 90
فرمول ساختار تصویرفرمول ساختار تصویر
برنامه های کاربردی
کاربردتيوفن براي سنتز. CAS 110-02-1، جرم مولی 84.14 g / mol.
اطلاعات فیزیکوشیمیایی
نقطه جوش83 تا 84 درجه سانتیگراد (1013 میلیبار)
تراکم1.06 گرم / cm3 (20 درجه سانتیگراد)
حد انفجار1.5 - 12.5٪ (V)
نقطه اشتعال-9 درجه سانتی گراد
دمای احتراق395 درجه سانتی گراد
نقطه ذوب-38 درجه سانتی گراد
فشار بخار80 هPA (20 درجه سانتیگراد)
اطلاعات سم شناسی
LD 50 خوراکیLD50 موش 1400 میلی گرم بر کیلوگرم
اطلاعات ایمنی مطابق با GHS
پیکوگرام خطر (ها)پیکوگرام خطر (ها)
پیکوگرام خطر (ها)
بیانیه خطر (ها)H225: مایع و بخار بسیار قابل اشتعال. 
H302: در صورت بلعیده شدن 
H319: موجب تحریک شدید چشم می شود. 
H412: برای زندگی آبزی با اثرات طولانی مدت مواجه است.
بیانیه احتیاطیP210: دور از گرما / جرقه / شعله های باز / گرم داغ نگه دارید. سیگار کشیدن ممنوع. 
P260: بخارات را نفس نزنید 
P262: در چشم، بر روی پوست و یا بر روی لباس نمانید. 
P273: از انتشار به محیط زیست اجتناب کنید. 
P305 + P351 + P338: IF IN EYES: با چند دقیقه دقت آب را با آب بشویید. لنزهای تماسی را در صورت وجود و راحت انجام دهید. ادامه شستشو 
P403 + P235: در یک محل تهویه مناسب ذخیره کنید. آرام باش.
کلمه سیگنالخطر
RTECSXM7350000
کلاس ذخیره سازی3 مایعات قابل اشتعال
WGKWGK 3 برای آب بسیار خطرناک است
دسترس
واکنشگرهای آلی نسبتا غیر فعال باید در ظرف A جمع آوری شوند. اگر هالوژنه شده باشند، آنها باید در ظرف B جمع آوری شوند. برای باقی مانده های جامد از ظرف C استفاده کنید.
نکات ایمنی
نمادهای خطرنمادهای خطرمضر 
نمادهای خطرقابل اشتعال
دسته بندی های خطربسیار قابل اشتعال، مضر و مضر، خطرناک برای محیط زیست است
عبارت RR 11-22-36-52 / 53 به 
شدت قابل اشتعال است. در صورت بلعیده شدن خطرناک است. ریزش چشم ها. آلودگی به موجودات آبزی، ممکن است اثرات نامطلوب در محیط زیست درازمدت ایجاد کند.
عبارت SS 16-23-24-61 
از منابع احتراق دور نگه دارید - سیگار نکشید. بخورید. از تماس با پوست جلوگیری نکنید. از انتشار به محیط بیرون بیایید.مراجعه به دستورالعمل های ویژه / ورق های داده ایمنی.
اطلاعات ذخیره سازی و حمل و نقل
ذخیره سازیفروشگاه زیر + 30 درجه سانتیگراد.
اطلاعات حمل و نقل
اعلامیه (راه آهن و جاده) ADR، RIDسازمان ملل 2414، 3، II
اعلامیه (حمل و نقل هوایی) IATA-DGRسازمان ملل 2414، 3، II
اعلامیه (حمل و نقل دریایی) کد IMDGسازمان ملل 2414، 3، II
مشخصات فنی
آزمون (GC، منطقه٪)≥ 99.0٪ (a / a)
تراکم (d 20 ° C / 4 ° C)1.062 - 1.065
هویت (IR)آزمون را گذراند

خرید تیوفن مرک آلمان 

تیوفن یک ترکیب آروماتیک هتروسیکلیک پنج عضوی با یک اتم گوگرد در حلقه آن است. فرمول: C 4 H 4 S

خرید تیوفن

تیوفن و مشتقات آن در زغال سنگ کک شده موجود است.تیوفن 1.3-1.4 درصد در بنزن خام و 30-35 درصد در مخلوط تیوفن بنزن به دست آمده از بنزن خام است. ماده خام اصلی برای سنتز تیوفن و همولوگ های آن است. تعداد اتم های کربن در C 4 - هیدروکربن های بخش نفت با C 5 هستند. آنها از نظر حرارتی با گوگرد، یا با عمل با H2S یا SO2 در حضور یک کاتالیزور به دست می آیند . تیوفن و مشتقات آن با تقسیم ترکیبات 1،4-دی کربنات با کمک P 2 S 5 به دست می آیند:

 

خواص 

تیوفن مایعی بی رنگ با بوی بنزن است که به خوبی در هیدروکربن ها و سایر مواد آلی حل می شود. نامحلول در آب. تیوفن دارای خواص معطر است و می تواند تحت هالوژناسیون، نیتراسیون و غیره قرار گیرد. وارد واکنش ها می شود. در این واکنش ها تیوفن از بنزن فعال تر است. ترکیبات تیوفن تحت یک واکنش جانشینی قرار می گیرند. 2،5 و 2،4 ایزومرهای جانشین شده در حضور اسیدهای به شدت پروتونه در کمپلکس تشکیل می شوند. این با افزایش ظرفیت پذیرنده الکترون جایگزین در طول کمپلکس توضیح داده می شود.

2 تیوفن برونیک اسید 1 گرمی ساخت شرکت آکروز

 

تیوفن و مشتقات آن نسبت به همتایان بنزن خود پایداری کمتری دارند. بنابراین، بسیاری از واکنش های تیوفن، واکنش های پلی تراکم (تشکیل رزین) و واکنش های تخریب است. در طی احیای تیوفن در NH 3 مایع با Na، دی هیدروتیوفن به دست می آید.

تحت تأثیر نیکل و H جذب شده، یک فرآیند کاهش مشتقات تیوفن انجام می شود که منجر به ترکیبات آلیفاتیک می شود.

برنامه

بسیاری از مشتقات تیوفن در تولید فرآورده های دارویی و پلیمرهای رسانا استفاده می شود. تیوفن در تولید سیالات هیدرولیک و روغن های با دمای پایین مورد استفاده در دستگاه های خنک کننده استفاده می شود. در سنتز پلیمرهایی با ضریب شکست بالا "فلزات آلی" استفاده می شود.

سنتز تیوفن 

تیوفن و مشتقات آن را می توان با سنتز Paal-Knorr تهیه کرد. در این فرآیند، یک دیکتون 1،4 با پنتا سولفید فسفر واکنش می دهد . یک نوع از این روش چرخه سازی Volhard-Erdmann است. روش های جایگزین از معرف لاوسون استفاده می کنند . آمینوتیوفن ها را می توان با استفاده از واکنش Gewald تهیه کرد .

در مقیاس صنعتی، تیوفن با واکنش مشتقات بوتان ( n - butan , 1-butene , 1,3-butadiene یا 1-butanol ) با دی اکسید گوگرد یا دی سولفید کربن روی یک کاتالیزور اکسید در دمای 500-550 درجه سانتیگراد تهیه می شود.

کاربرد تیوفن 

تیوفن یک بلوک ساختمانی در سنتز آلی است . تحت واکنش های مختلفی از جمله اکسیداسیون و جایگزینی معطر الکتروفیلیک قرار می گیرد .

تیوفن را می توان به پلی تیوفن پلیمریزه کرد که واحدهای تیوفن در موقعیت های 2 و 5 به هم متصل شده اند. پلی تیوفن را می توان با دوپینگ با یک گیرنده الکترون مانند ید یا اسید سولفونیک رسانا ساخت و به عنوان یک نیمه رسانای آلی استفاده کرد. با این حال، پلی تیوفن خالص غیر قابل حل است و پردازش آن دشوار است، برخلاف پلیمرهای مشتقات تیوفن با یک گروه عاملی جایگزین شده در موقعیت 3 و/یا 4، به عنوان مثال پلی (3- متیل تیوفن)، پلی (3-بوتیل تیوفن) یا پلی ( 3 ). 4-اتیلن دی اکسی تیوفن ).

یکی از کاربردهای دیگر تیوفن گوگرد زدایی رانی نیکل است

گوگرد زدایی تیوفن با رانی نیکل بوتان را تامین می کند. هنگامی که با 2،5-دیعاملیتیزه شدن تیوفن همراه می شود، گوگردزدایی مسیری برای به دست آوردن بوتان های 1،4-دیگر جایگزین می شود.

3 تیوفن استیک اسید سیگما آلدریچ 10 گرمی کد 220639

پلی تیوفن چیست 

پلیمری که از اتحاد بین تیوفن ها از طریق موقعیت های 2.5 تشکیل می شود، پلی تیوفن نامیده می شود . خود پلی تیوفن دارای خواص پردازش ضعیفی است. پلیمرهای مشتق شده از تیوفن های 3 و 4 جایگزین شده مفیدتر هستند. پلی تیوفن ها پس از اکسیداسیون جزئی به هادی های الکتریکی تبدیل می شوند (به فلزات آلی تبدیل می شوند)

یکی از کاربردهای تیوفن در پیروکسیکام

تیوفن ها ترکیبات هتروسیکلیک مهمی هستند که به طور گسترده به عنوان مواد تشکیل دهنده در بسیاری از مواد شیمیایی کشاورزی و داروها استفاده می شود. حلقه بنزن یک ترکیب فعال بیولوژیکی اغلب می تواند با تیوفن جایگزین شود بدون اینکه فعالیت خود را از دست بدهد . برای مثال، در داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند لورنوکسیکام ، آنالوگ تیوفن پیروکسیکام دیده می شود. 

منبع تیوفن چیست؟

این ماده با بنزن در قطران زغال سنگ وجود دارد که اولین بار در سال 1883 از آن منبع جدا شد. امروزه تیوفن به صورت تجاری از بوتان یا بوتن و گوگرد یا دی اکسید گوگرد تهیه می شود. برخی از مشتقات تیوفن به عنوان رنگدانه های گیاهی و سایر محصولات طبیعی وجود دارند.

تیوفن برای چه مواردی استفاده می شود؟

در پزشکی، مشتقات تیوفن فعالیت ضد میکروبی ، ضد درد و ضد التهابی ضد فشار خون و ضد تومور  را نشان می دهند، در حالی که از آنها به عنوان بازدارنده های خوردگی فلزات  یا در ساختن فلزات نیز استفاده می شود. دیودهای ساطع کننده نور در علم مواد

چرا تیوفن واکنش پذیرتر از فوران است؟

فوران به دلیل الکترونگاتیوی بودن نسبت به پیرول واکنش پذیری کمتری دارد. گوگرد موجود در تیوفن دارای الکترونگاتیوی کمتری در مقایسه با فوران یا پیرول است. الکترون های کمتری نسبت به فوران از کربن خارج می کند.

آیا تیوفن اسیدی است یا بازی؟

پیرول، فوران یا تیوفن هیچ الکترون جفت پیوندی آزاد ندارند، به همین دلیل نباید پایه باشند، اما مدرس شیمی آلی می‌گوید که آنها بازی هستند زیرا با اسید کلریدریک واکنش می‌دهند و نمک‌ها را تشکیل می‌دهند.

طعم تیوفن چیست؟

تیوفن. شاید مهم ترین ترکیبات طعم دهنده ناشی از واکنش میلارد تیوفن ها و فوران ها با گروه های متیل یا گوگرد در موقعیت های 1، 2 یا 5 باشند. این ترکیبات رایحه "گوشتی" مطلوبی به گوشت پخته شده می دهد.

آیا تیوفن در آب حل می شود؟

تیوفن به صورت مایعی بی رنگ با بوی نامطبوع ظاهر می شود. نامحلول در آب و کمی متراکم تر از آب

خواص فیزیکی تیوفن چیست؟

تیوفن مایعی بی رنگ با دمای جوش 84 درجه سانتیگراد با بوی بسیار شبیه به بوی بنزن است. در آب نامحلول است، اما با اکثر حلال های آلی قابل اختلاط است. تیوفن 300 برابر بیشتر از بنزن واکنش پذیر است. تیوفن هیچ خاصیت اساسی را نشان نمی دهد.

چگونه تیوفن درست می کنید؟

2) تیوفن را می توان با عبور مخلوطی از استیلن و سولفید هیدروژن از طریق لوله ای حاوی آلومینا در دمای 400 درجه سانتی گراد سنتز کرد. این روش به صورت تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. iii) تیوفن همچنین ممکن است با حرارت دادن سوکسینات سدیم با تری سولفید فسفر تهیه شود.

تیوفن محلول در چیست؟

قابل اختلاط در اتانول، اتر، استون و بنزن

ابزار وبلاگ