مقالات و توضیحات
آزمیران / کاغذ صافی | Filter Paper

کاغذ صافی | Filter Paper

کاغذهای صافی که معمولاً در تجزیه و تحلیل کمی و کیفی استفاده می شود، باید با توجه به ویژگی های فیزیکی کاغذ صافی، دقیقاً با کاربرد مطابقت داشته باشند.  اندازه ها، مواد، انواع و درجه های زیادی از کاغذ صافی برای کاربردهای مختلف موجود است.  کاغذهای فیلتر Whatman® فقط از مواد اولیه با کیفیت بالا برای تکرارپذیری بالا و یکنواختی بالا استفاده می کنند.  کاغذهای فیلتر سلولزی Whatman® از آسترهای پنبه ای با کیفیت بالا تولید می شوند که برای دستیابی به محتوای α سلولز بیش از 98 درصد پردازش می شوند.  طیف گسترده ای از کاغذهای فیلتر Whatman® برای سازگاری با کاربردهای آزمایشگاهی متعدد در دسترس هستند.  کاغذ صافی پیش چین شده (تا شده) نیز برای راحتی در دسترس است.


کاغذ فیلتر کیفی WHATMAN
 کاغذهای فیلتر کیفی همان چیزی است که بیشتر کاربران کاغذهای صافی عمومی را در نظر می گیرند که برای استفاده در جداسازی های تحلیلی و تکنیک های تحلیل کیفی برای تعیین و شناسایی ذرات، آلاینده ها یا اجزای مواد طراحی شده اند.  کاغذهای کیفی بر اساس گریدهای کاغذ بر اساس خواص مختلف از جمله ضخامت، وزن و حفظ ذرات طبقه بندی می شوند.  رایج ترین گریدهای کاغذ کیفی 1-6، 595، 597، 598 و 602 هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند.

کاغذ فیلتر کمی WHATMAN
 کاغذهای فیلتر کمی برای آماده‌سازی نمونه و آنالیز وزنی طراحی شده‌اند و معمولاً بر اساس سطح چقرمگی سطح و محتوای خاکستر مورد نیاز برای فرآیند فیلتراسیون انتخاب می‌شوند.  کاغذهای کمی برای کاهش خاکستر، اغلب به کمتر از 0.01% اسیدی می شوند.  این محتوای خاکستر کم برای تجزیه و تحلیل کمی مفید است.  پس از فیلتراسیون یا جمع‌آوری نمونه، کاغذ صافی را می‌توان مشتعل کرد و بسوزاند و بقایای بسیار کمی باقی می‌ماند که می‌تواند در اندازه‌گیری‌های پایین دست تداخل ایجاد کند.

 کاغذ صافی بدون خاکستر: 0.007٪ خاکستر اسمی برای گریدهای 40 تا 44 و معمولی 0.01٪ برای گریدهای 589.  فیلترهای بسیار خالص مناسب برای طیف وسیعی از فرآیندهای فیلتراسیون تحلیلی حیاتی.
 کاغذ صافی کم خاکستر سخت شده: 0.015% خاکستر اسمی؛  درمان با اسید قوی برای حذف فلزات کمیاب و ایجاد استحکام مرطوب بالا و مقاومت شیمیایی.  به ویژه برای فیلتراسیون بوخنر که در آن سطح سخت و صاف فیلتر بازیابی رسوبات را آسان می کند.
 کاغذ صافی بدون خاکستر سخت شده: 0.005% خاکستر اسمی؛  اسید سخت شده برای ایجاد استحکام مرطوب بالا و مقاومت شیمیایی با محتوای خاکستر بسیار کم.  سطح سخت این فیلترها را برای طیف وسیعی از فرآیندهای فیلتراسیون حیاتی مناسب می کند.


کاغذ بلاتینگ و کروماتوگرافی CYTIVA™
 کاغذ Whatman® 3MM Chr پرمصرف ترین کاغذ بلاتینگ در جهان است.  یک کاغذ با ضخامت متوسط ​​(0.34 میلی متر) به طور گسترده در الکتروفورز برای بلند کردن ژل های توالی یابی استفاده می شود و توسط محققانی که انتقالات جنوبی، شمالی و غربی را انجام می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.  کاغذ 3 میلی متری Chr اکنون در پرکاربردترین اندازه ها موجود است.  GB005 یک کاغذ ضخیم (1.5 میلی متر) بسیار جاذب است که برای کاربردهایی توصیه می شود که لایه های کمتری از کاغذ لکه هنوز هم ظرفیت بالایی را تضمین می کند، از جمله بلات نیمه خشک پروتئین ها.  GB003 یک کاغذ لکه کننده همه منظوره (0.8 میلی متر) است که از مواد خام خالص با قدرت جذب بالا ساخته شده است که به عنوان پشتیبان ژل غشایی استفاده می شود.  این کاغذ ضخیم برای لیز/دناتوره کردن کلنی یا پلاک لیفت و وسترن بلات توصیه می شود.

 سلولز خالص تماماً از الیاف پنبه ای با کیفیت و بدون هیچ گونه افزودنی تولید می شود.  اطمینان حاصل می کند که هیچ آلودگی در طول مراحل انتقال رخ نمی دهد.
 به طور خاص برای تکنیک های کروماتوگرافی و بلات ساخته و آزمایش شده است.  این قابلیت فتیله و یکنواختی عملکرد مویرگی را تضمین می کند که در به دست آوردن انتقال تمیز و یکنواخت در حین بلاتینگ مهم است.
 Whatman® 3MM Chr استاندارد صنعتی برای روش های بلات در نظر گرفته می شود.
 اندازه‌های مناسب موجود در ورق‌هایی که دقیقاً به محبوب‌ترین اندازه‌های ژل و غشای انتقال برش داده می‌شوند.  امکان استفاده «خارج از جعبه» را فراهم می کند و تغییرات برگه به ​​ورق را حذف می کند.

ابزار وبلاگ